Rahsia Cincin Berada Di Jari Manis

Pernah terfikir pasal benda ni? Jika hendak tau jawapannya, cuba ikut buat seperti dibawah. Sesungguhnya alamsemesta ciptaan tuhan memang banyak rahsianya.

*Rapatkan kedua-dua tapak tangan … pastu bengkokkan dan rapatkan jari ketiga (jari tengah) … serta cantumkan hujung jari-jari yang lain seperti dalam gambar di atas.
Mari kita mula permainan ini.

1. Cuba buka dan renggangkan ibu jari. Jari ini mewakili kedua ibubapa kita. Ianya boleh dibuka sebab semua manusia akan sakit dan mati. Satu hari nanti kedua orang tua kita juga akan pergi meninggalkan kita.

2. Rapatkan semula ibu jari dan buka jari kedua (jari telunjuk). Jari ini mewakili adik beradik kita yang juga satu hari nanti akan berkawin dan bila dah berkeluarga, mereka juga akan meninggalkan kita.

3. Rapatkan semula jari kedua tu dan buka pula jari kelima (jari kelingking). Jari ni mewakili anak-anak kita bila kita dah berkeluarga nanti. Kita pun kena menerima hakikat bahawa mereka juga akan pergi meninggalkan kita bila mereka juga telah berkawin dan berkeluarga.

4. Rapatkan semula jari kelima tu. Sekarang cuba buka jari manis yang kita sarongkan cincin perkahwinan kita tu. Korang mesti terkejut jari manis tu sedikit pun tak mau bergerak dan tak boleh dibuka langsung. Aneh kan!!! …
kerana jari manis lah lambang hubungan suami isteri… bila dah kawen dan bersatu ianya harus bersama hingga ke akhir hayat. Pelik tapi benar dan itu lah hakikat sebenar cinta sejati yang penuh dengan kasih sayang … terus bersama hingga ke akhir hayat.

Sumber: http://jomgempaq.com/article-f9/info-rahsia-cincin-berada-di-jari-manis-t929.htm

25 Responses to Rahsia Cincin Berada Di Jari Manis

  1. misz Lia berkata:

    fuh,,,mmg mnjadi la,,,ketar2 gak la na pakse jari ni suh renggang jugak,,,tp still xdpt2…hmm,,,hope hbgn saya n suami ni pun mcm tu jugak,,,

  2. azzalea berkata:

    nak try gak..

  3. DINGDONG berkata:

    aku pun hairan jugak dgn gelang rantai tangan atau leher yg terdapat di pasran skg ni boleh memberi kekuatan atau tenaga luar biasa….nak jadi member bagi tahu…www.edymium.com

  4. Bayan berkata:

    hahaaha…dingdong buat promotion…

    Saya cukup tertarik dengan rahsia cincin di jari manis untuk mereka yang sudah berpunya ni. Memang menarik. Terutama apabila dikaitkan dengan nilai kekeluargaan dan keislaman. Terima kasih paparan ini.

  5. [...] melihat kemanisan cincin di jari manis itu. Tidak tersangkakan nilainya turut wujud dari aspek logik dan nilai kebesaran maha Pencipta.  Saya semakin mengerti. Membuang adat dan budaya lama yang kadangkala menjadi pantang larang dan [...]

  6. persepsi berkata:

    nice story…

  7. meow meow berkata:

    DINGDONG..dah beli dah pakai pun…memang jadi kuat ..tong gas boleh angkat ssendiri….

  8. kebayan berkata:

    DINGDONG … DINGDONG …DINDONG …

  9. liz berkata:

    wa caya sama lu lah!!!!

  10. wongkeban berkata:

    Nice Blogs

    Please visit to my blogs

    http://wongkeban.wordpress.com

  11. kebayan berkata:

    cincin kawin aku yang berusia 20 tahun tu dah tak muat dah … al maklumlah hidop dah makmur badan pon naik le …

  12. madu berkata:

    wahh ley pggl aunty ker …akak nie kat kebayan…kui2..akak ek..mude gitu..
    eerrmm..klu single&available cm kiter nie,xpyh gatal2 mkn cincin lg kan…kang di cop hak milik org..xsyok la…

    jom rmi2 mkn nasi ayam kat tbg aji lunch nie..hik2..

  13. avataraang berkata:

    mungkin ada betulnya..lagi pun nampak manis bila letak cincin di jari manis..hehehehe ;)
    tapi kita xboleh nak gerakkan jari manis sebab jari telunjuk kita telah dibengkokkan..kalau kita perasan, jari manis mmg susah di gerakkan bila jari telunjuk dibengkokkan.. ;)

  14. ek ele berkata:

    kalau tanya aku….takde kene mengene langsung mana jari tak bleh gerak kat situ letak
    cincin kawin….mana jari tak bleh gerak letak cinin kawin elok berkekalan????…belambak2 org dok bercerai berai….

    sebabnya pasal cantik aje…..org melayu ni banyak sangat suka menterjermahkan
    benda dari perkara kebetulan…..

  15. kebayan berkata:

    La ni … tak payah nak beli cincin mahal mahal … usia perkahwinan tu yang penting dari nilai cincin ..

  16. ek ele berkata:

    betul kebayan..aku dulu kawin kokak aje…takde cincin belian….tak mampu aku…
    sekarang ni aku tengok standard cincin belian……

    dah lama kawin baru belikan bini cincin belian..cian dia….nanti aku nak beli lagi belian
    utk dia…

  17. kebayan berkata:

    aku tak kisah … kalau laki aku tak bagi aper aper pon .. janji dia balik rumah .. tidur disebelah aku setiap malam dan dia sentiasa gembira bila berada dirumah …

  18. sya berkata:

    sangat menarik..terima ksih

  19. ek ele berkata:

    saba perogol…gi mana pun selalunya kita kene tengok cermin…..takut2 punca nya kita sendiri

  20. gigollo malam berkata:

    wahai perogol malen you kan qulified with uuurr profession,dio bising2 buboh aje pasti dio diam semenggu ,berkemungkinan u kureng bagi dia maken sup lidah cot… or u forcefully rape her before marriage that dishearthen her will of marrying mr.invisible…..c u in internity……life is great dont wolli be happy…life habe b on o.k

  21. ayang manis berkata:

    assalamualaikum..
    Tertarik la baca forum kat blog ni macam2 bole baca..pulak komen u all sumer pon bess..cincin ayg dah x leh pakai la..sedey..huhuhu

  22. avartara berkata:

    Salam,,,,
    Suatu permainan yang sederhana namun penuh makna filosofi,…. mudah2an kita semua bisa memaknainya…

  23. awanis berkata:

    cuba bengkokkan jari telunjuk pulak(instead of jari tengah…)
    n then cuba renggangkan jari tengah…xdapat renggangkan jugak kan(melainkan korang TAK RAPATKAN jari telunjuk tu)

    so? macam mana pulak yang ni?

  24. aeroskin berkata:

    Assamualaikum buat semua..
    pd pendapat sy…
    Apa2 skali pn jgnlah di nilaikan pd emas berlian & harta dunia kerna itu semua tidak akan menjaminkan sesebuah keluarga itu akan kekal selamanye…

    Hidup dalam kekeluargaan kita perlu ada..
    * Kepercayaan
    * Kejujuran
    * Bertolak ansur &
    * Berkasih Sayang
    Insyak Allah akan kekal bila kita ada sifat ini…

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 343 other followers

%d bloggers like this: