Nasihat seks untuk suami isteri baru

Bagi pasangan yang baru mendirikan rumah tangga pula, soal seks memang boleh menjadi masalah besar apatahlagi mereka masih belum banyak pengalaman. Dalam hal ini pada siapakah hendak dirujuk. Bagi memudahkan suami isteri baru ini, berikut diberikan beberapa khidmat nasihat perihal seks yang mungkin tersangat diperlukan oleh anda dan pasangan ketika ini.

1. Bagaimana mahu menjadikan seks sentiasa menyenangkan?
Perkara utama yang menyebabkan aktiviti seks suami isteri jadi tidak mengghairahkan lagi adalah stres. Penyebab lain pula adalah fi kiran anda sendiri. Wanita terutamanya sering memikirkan persoalan ‘adakah saya seksi’ atau ‘tubuh saya gemuk dan tak cantik’ ketika melakukan hubungan intim. Sedangkan inilah perkara yang akan mematikan keseronokan melakukan seks. Memikirkan perkara ini akan menghilangkan tumpuan terhadap seks hingga menyebabkan aktiviti yang menyenangkan ini bertukar menjadi hambar dan anda sendiri malas untuk meneruskannya.

2. Apa yang perlu dicuba agar seks makin hebat
Memang tak dapat dinafi kan bila semakin lama bersama, seks akan jadi perkara rutin yang membosankan. Jadi apa kata cuba ubah suasana ketika melakukannya. Kalau selalu asyik di rumah, tempah bilik hotel yang lebih indah dan jauh dari gangguan untuk sesi hubungan intim. Selain itu lakukan kejutan setiap minggu pada pasangan ataupun mencuba teknikteknik baru setiap kali rasa bosan itu terbit di hati. Dijamin selepas ini seks akan menjadi acara yang dinanti-nantikan dan anda sendiri pasti akan teruja untuk melakukannya.

3. Permintaan seks, bagaimana mahu diluahkan
Luahkan saja permintaan itu pada suami kerana tak mungkin suami akan menolak sesuatu yang disukai. Sebenarnya permintaan seks dari seorang isteri seharusnya tidak menjadi perkara yang janggal untuk dilakukan. Lagipun anda meminta dengan suami sendiri, pasangan yang sah. Kalau masih malu juga cuba berikan petanda yang dapat difahami oleh suami. Misalnya memakai baju yang seksi sambil membuat gerakan tubuh yang menggoda. Belaian atau kucupan hangat di leher juga boleh menjadi umpannya.

4. Apa cara pemanasan paling mengghairahkan?
Apa lagi kalau bukan urutan. Paling bagus anda bergilir-gilir melakukannya. Cubalah urut ke seluruh bahagian tubuh pasangan termasuk bahagian yang paling sensitif. Selain itu jangan lupa oles losen ataupun minyak aromaterapi. Cari haruman yang mampu membangkitkan ghairah. Selepas itu pinta suami pula melakukan perkara yang sama buat diri anda. Kalau anda tetap tidak merasa sensasi ghairah seks yang membara, sudah pasti ada sesuatu yang tidak kena!

5. Bagaimana mahu cuba teknik baru
Teknik atau posisi yang sama setiap kali bersama memang akan membosankan. Ramai pasangan yang berkeinginan mencuba teknik baru untuk mengelakkan rasa hambar tapi terasa ragu-ragu untuk mencubanya. Mereka bimbang suami atau isteri tak dapat menerima perubahan yang dilakukan. Selain itu ada juga yang takut teknik baru tidak menyenangkan pasangan ataupun menyakitkannya. Tapi belum cuba belum tahu. Kalau takut posisi baru menjadi sesuatu yang menyakitkan, pesanlah pada pasangan agar jangan memendamkannya sendirian. Berterus terang saja jika posisi atau teknik yang dicuba tidak menyenangkan.

6. Bagaimana mahu menggoda suami?
Antara yang paling mudah adalah dengan memberi belaian dan juga memanggilnya dengan panggilan yang paling manja. Selain itu suara isteri yang lembut juga boleh menggodanya. Begitu juga dengan gerakan tubuh penuh makna. Anda boleh saja lalu di hadapannya sambil memberi pose seksi seperti duduk dengan kaki bersilang atau berbaring sambil menguraikan rambut. Dalam pada masa yang sama berikan jelingan atau senyuman paling manis buat pasangan. Selamat mencuba!

Petikan majalah MINGGUAN WANITA.


Kamasutra Bergambar Melayu, sila klik sini


Seks Hebat. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Pancutkan Isteri Anda. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Rahsia Malam Pertama. Keterangan lanjut, sila klik sini.

12 Responses to Nasihat seks untuk suami isteri baru

  1. hanz berkata:

    kalau malu tak yah la komen ok.

  2. imtiyaaz berkata:

    Thanks kerana beri maklumat ini….amat berguna untuk saya yang akan berkahwin dalam masa terdekat ini =)

  3. wulan berkata:

    salam

    sex..sex..sex..hmm..citer yg x akan abis2..blum kawin sumer org brangan nak dpt nikmat nyer..dah kawin baru tau..ada yg dapat..brtuah lah..ada yg gersang..ada yg mula2 jer..pas tu dingin..perkahwinan banyak tujuannyer..jgn mengharapkan sex jer..nanti kecewa..
    dan baca info2 cam nie akan lebih mengecewakan..gersang2..kawin susah..x kawin pn susah..

  4. sagi berkata:

    benda dah realiti, aper nak jijik nyer..
    yg xhalal tu jadi jijik…

  5. rizza berkata:

    jijik? pelik…jika ibubapa anda jijik melakukannya..pasti anda tidak dilahirkan..fikirkan.

    seks bukan satu acara pelepas nafsu…ia adalah tali pengikat rumahtangga [syarat: nikah], iaitu kemucak sebuah percintaan antara lelaki & perempuan [sebab tu jangan bercinta lama2, takut berzina!]. Keselesaan dan keseronokan melakukan seks akan membuka jalan kebahagiaan hidup berpasangan sepanjang hayat.

  6. kemilau berkata:

    ermm .. itulah dia .. seks sebenarnya adalah kemuncak dari rasa kaseh sayang .Beza melakukannya antara pelacur dan isteri ialah , dengan pelacur tiada perasaan .. hanya keseronokan dan nafsu yang membuak buak tetapi kalau dengan isteri kenikmatan seks itu lagi terasa disertai dengan perasaan cinta .. sayang ..dan ada juga rasa terharu .

  7. pakcikli00 berkata:

    Tujuan utamanya untuk memberi nafkah batin.

  8. xman berkata:

    bagi kaum adam yg sehat begar ..bab ni no problems sua aje,sikit punye nallla talla..kata sami woolok.., tapi bab yg dah lentuk tu sorry laa… lelaki nie ..umok berapa kaa dia orang maseh ada power, yg sedeh selalu..pompuan bila dah mono pause, tak siok lagi laa sobab ayor grease dah tak do..melecit laa..lagie pun mereka nie dah muak jijik ..dah gantung license..bab lelaki yg ado power lagi..kena lah cari ganti..seconded..kan bagitu pak ?

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 345 other followers

%d bloggers like this: