Puisi Buat Suami, Puisi Buat Isteri

Isteriku,
Jika engkau bumi,
Akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku.
Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi, hingga kadang-kadang bumi terasa akansilauan ku.
Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya bumi,
malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku.

Lalu…..
Relakanlah aku menyinari planet lain,
Menyampaikan faedah adanya aku,
Kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan diplanet lain…

Balasan Puisi Sang Isteri

Suamiku,
andai kau memang mentari,
sang surya yang memberi cahaya,
aku merelakan engkau berikan sinaranmu kepada segala planet yang
telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku perlukan cahayamu
dan….

akupun juga tidak akan merasa kekurangan dengan sinaran mu…

AKAN TETAPIIIIIIII. .
Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,
jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!
Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku mengerti…
Cuba lihat siapa dirimu…
MATAHARI atau lilin ?
atau jangan-jangan

cuma mancis saja!!!!!

please lah…!!!

———————-

~ Just lawak saja, kah! kah!

6 Responses to Puisi Buat Suami, Puisi Buat Isteri

  1. serina berkata:

    hehehe…bagus ni…boleh jadi bahan rujukan tambahan untuk suamiku…

  2. hajirikhusyuk berkata:

    cinta itu indah, untuk cinta sejati lawati http://hajirikhusyuk.wordpress.com

  3. SHARIPAH HANOM berkata:

    Tapi suami yang perasaan dia matahari tak sedar diri cahayanya macam pemetik rokok sahaja sat ade sat tak de walau buat isteri sendiri

  4. kaler biru berkata:

    bawak2 bertenang………

  5. suria maya berkata:

    em pada para suami yang ingin berpoligami, tgk diri
    sendiri lu mentari ke lilin yang xberape nak hidup..huhu

  6. SALMAN FARUQI berkata:

    SEMUA DAH DITENTUKAN SEJAK AZALI LAGI.ALHAMDULILLAH…

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 345 other followers

%d bloggers like this: