Jimak jamin sihat

DOKTOR SAKIT TUAN bersama Dr.Ismail Thamby

BERAPA kali hubungan seks yang disyorkan dalam seminggu? Adakah kekerapan melakukan seks ketika usia muda memberi kesan apabila berumur 40-an nanti? Saya dan suami melakukan seks paling kurang sekali setiap dua hari, adakah itu normal?

Isteri,
Kuala Lumpur

Manusia boleh melakukan seks pada bila-bila masa, iaitu tiada waktu tetap, sebaliknya ikut kesukaan pasangan berapa kerap yang mereka mahu.

Kata orang, ‘tepuk dada tanya selera’, dalam pandangan Islam hubungan keintiman seksual hanya untuk mereka yang berkahwin dan ia satu ibadah yang memberi ganjaran pahala, selain nikmat yang tidak terhingga nilainya. Lagi kerap dilakukan, semakin banyak ganjarannya.

Aktiviti itu membabitkan pergerakan tubuh badan dan otot ke tahap cergas, peningkatan pernafasan dan degupan untuk kesihatan jantung serta kelancaran darah yang cergas ke seluruh tubuh.

Ia juga merangsang pengeluaran kimia dalam badan seperti beta endorfin dan oxitocin yang mencergaskan badan, meningkatkan kecerdasan otak dan minda, mengurangkan tekanan serta memberi keceriaan kepada pasangan.

Oleh itu, anda boleh bayangkan betapa indah hubungan keintiman seksual dan jika anda muda dan memiliki kemampuan fizikal yang sempurna, tiada sebab kenapa anda tidak boleh menikmati hubungan seksual yang kerap.

Kekerapan yang saya maksudkan tertakluk kepada kemampuan anda dan pasangan.

Sudah tentu kemampuan orang muda lebih tinggi daripada yang berumur.

Mengikut Imam Al-Nawawi, anggota kelamin perlu digunakan selalu dan jika tidak, ia menjadi kecut dan tidak bermaya.

Teknik Pancutkan Isteri. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Seni Melambatkan Pancutan. Keterangan lanjut, sila klik sini.

6 Responses to Jimak jamin sihat

  1. anakkawi berkata:

    ada org ckp xleh jimak (wlpn suami isteri) kerap sgt, betul ker? ntah la…
    mungkin org yg xsuka jimak kerap sgt itu adalah org yg memikirkn jimak itu satu perkara yg tabu….

  2. anjang1458 berkata:

    mmmph….kena teliti lagi rencana ni.

  3. enrico berkata:

    Saya dan isteri melakukan hubungan seks kiri-kira 3 minggu dalam sebulan, 5-6 hari dalam seminggu dan 3-15 kali dalam sehari. Pernah sekali pada ketika saya jarang berada di rumah kami melakukan hubungan seks sebanyak 23 kali dalam sehari (paling banyak) iaitu di bilik tidur, kamar mandi, ruang tamu dan juga dapur. Isteri saya memberitahu yang ia sangat menakjubkan dan hanya tersenyum walaupun kadangkala mengadu ‘kesakitan dalam nikmat’… Cubalah demi kepuasan antara anda dan pasangan…

  4. kumbang sunyi berkata:

    bleh percaya ke ni? enrico ?
    habis tu ko tak mkn ke dan solat.
    takan asyik romen je..

  5. jerawat batu berkata:

    enrico..aku musykil betol ler..kau x der anak ker kat umah…
    sume runag pong jadik….kau ni org minyak ker?
    pass ler ilmu kau tu cikit….

  6. adreanna berkata:

    ENRICO TU NAK CAKAP DIA HAMBA SEKS KE APE..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 349 other followers

%d bloggers like this: