Tiada kesan buang tahi lalat guna laser

Individu bermasalah bintik hitam membesar dengan cepat disaran dapatkan rawatan

MEMPUNYAI tahi lalat adalah kelebihan kepada individu. Selain sebagai pemanis wajah, tahi lalat juga menjadi tanda ingatan seseorang kepada kita. Namun, ada individu yang kurang selesa apabila tahi lalat tubuh membesar dan kuantitinya semakin banyak terutama pada muka.

Pakar Dermatologi Dr N Ruban, berkata ada sebahagian wanita yang menyifatkan tahi lalat yang tumbuh terlalu banyak atau timbul serta membesar terutama pada muka menjejaskan penampilan.

Katanya, bagi individu yang berkeinginan membuang tahi lalat, mereka perlu mendapatkan nasihat doktor pakar kulit terdahulu sebelum mengambil keputusan membuangnya menggunakan kaedah tradisional atau menggunakan khidmat pusat kecantikan.

“Tahi lalat terbahagi kepada banyak jenis namun umumnya tahi lalat disifatkan bintik yang tumbuh pada lapisan kulit sama ada terbenam atau timbul serta berwarna hitam. Kebanyakan tahi lalat tidak memberi kesan mudarat terhadap individu.

“Bagaimanapun, ada juga tahi lalat berbahaya yang boleh menyebabkan kanser. Justeru, bagi individu yang berdepan masalah tahi lalat membesar terlalu cepat melebihi lima milimeter (mm) dalam tempoh singkat dan berubah warna disaran segera berjumpa pakar kulit,” katanya yang mempunyai Klinik Kulit dan Laser di Damansara.

Beliau berkata, individu berkulit putih lebih terdedah kepada risiko ditumbuhi tahi lalat berbahaya berbanding mereka yang berkulit hitam kerana kulit mereka mempunyai kadar melanin rendah berbanding mereka berkulit gelap.

“Teknik terbaik untuk membuang tahi lalat adalah menggunakan teknologi pancaran laser, selain menampakkan kesan segera ia juga tidak meninggalkan sebarang implikasi terhadap kulit individu termasuk yang mempunyai kulit sensitif,” katanya.

Beliau berkata, bagaimanapun individu dinasihatkan mendapatkan khidmat pakar kulit terdahulu sebelum membuat rawatan kerana pakar akan mengesyorkan kaedah terbaik membuang tahi lalat seseorang bergantung kepada jenisnya.

“Bukan semua tahi lalat boleh dibuang dengan mudah kerana ada antaranya yang tumbuh jauh pada dalam lapisan kulit. Bagi tahi lalat jenis ini rawatan dilakukan sekurang-kurangnya tiga hingga empat kali untuk menampakkan keberkesanannya.

“Tahi lalat juga boleh tumbuh di mana-mana bahagian badan. Namun, kebanyakan wanita berusaha untuk membuang tahi lalat yang timbul di sekitar wajah kerana ia disifatkan mengganggu penampilan individu serta menampakkan wajah kelihatan kotor,” katanya.

Beliau berkata, ada segelintir wanita terutama Cina, membuang tahi lalat disebabkan kepercayaan ‘fengshui’ yang membawa petanda tidak baik sekiranya ia tumbuh pada bahagian tertentu sekitar wajah.

“Tahi lalat tidak mengganggu kesihatan individu tidak kira di mana sekalipun ia tumbuh pada sekitar tubuh seseorang kerana kehadiran tahi lalat tidak mempengaruhi sebarang tindak balas negatif terhadap kulit mahupun anatomi tubuh manusia.

“Setiap individu yang menjalankan rawatan menyingkir tahi lalat menggunakan mesin laser ini akan diberi suntikan bius terdahulu bertujuan untuk mengurangkan rasa sakit hasil pancaran laser panas yang singgah pada kulit seseorang,” katanya.

Beliau berkata, proses membuang tahi lalat ini dilakukan secara teratur mengikut lapisan demi lapisan bergantung kepada ketebalan tahi lalat berkenaan.

Katanya, kulit individu mungkin akan berlubang sedikit jika kedudukan akar tahi lalat itu tumbuh terlalu dalam di bawah lapisan kulit.

“Bagaimanapun, kulit baru akan tumbuh menutupi lubang berkenaan dalam tempoh dua hingga tiga minggu rawatan. Lama kelamaan kulit baru yang berwarna merah jambu ini akan menutupi lubang berkenaan perlahan-lahan dan matang mengikut warna asal kulit individu.

“Laser yang menghasilkan elektron berfrekuensi ini juga mampu merawat penyakit kulit lain termasuk pigmentasi dan alahan cahaya matahari. Tindak balasnya membakar sel mati ini sekali gus memudahkan usaha penyingkiran bintik hitam hodoh yang tumbuh pada dasar kulit,” katanya.

Beliau berkata, rawatan yang dilakukan kurang daripada 15 minit bagi setiap tahi lalat ini tidak mendatangkan kesakitan kepada individu walaupun laser berkenaan menghasilkan pancaran berhaba.

“Ramai yang keliru antara tahi lalat dan ‘sebarrnotic wart’ iaitu satu bintik kelabu yang timbul berkumpulan seakan tahi lalat namun ia bukan tergolong dalam kelompok tahi lalat sebaliknya sejenis penyakit kulit yang tumbuh berbiji di kawasan kulit yang sensitif seperti pipi, bawah mata dan leher.

“Biji yang tumbuh ini kebiasaannya dipengaruhi oleh faktor genetik ataupun alahan terhadap sesuatu bahan. Kebiasaannya ‘sebarrnotic wart’ berlaku kepada mereka mempunyai warna kulit gelap seperti orang Latin. Biji ini lebih mudah dibuang berbanding tahi lalat,” katanya.

Beliau berkata, wanita yang mempunyai bilangan tahi lalat yang banyak pada permukaan kulit muka tidak perlu risau kerana tahi lalat itu boleh dibuang.

“Tahi lalat hidup yang tumbuh sebesar biji guli, lebih senang untuk disingkirkan berbanding tahi lalat rata di bawah permukaan kulit kerana akar tahi lalat ini kebiasaannya tidak terlalu dalam.

“Kadangkala ada beberapa jenis tahi lalat yang tumbuh terlalu jauh di bawah lapisan kulit menyukarkan proses penyingkiran menggunakan mesin laser. Ini kerana pancaran laser tidak dapat menembusi kawasan yang terlalu dalam di bawah lapisan kulit,” katanya.

Beliau berkata, sekiranya tiada keperluan yang ketara, pakar akan menasihatkan individu untuk tidak membuang tahi lalat berkenaan. Bagaimanapun, katanya setiap orang mempunyai tanggapan yang berbeza mengenai kehadiran tahi lalat pada tubuh mereka.

“Justeru, wanita yang ingin membuang tahi lalat dinasihatkan tidak terlalu taksub dengan rawatan yang ditawarkan pusat kecantikan tidak bertauliah kerana ia dikhuatiri meninggalkan kesan mudarat kepada individu,” katanya menjelaskan individu yang mempunyai sebarang pertanyaan mengenai penyakit kulit boleh mengajukan pertanyaan melalui http://www.drruban.com.

FAKTA: Tahi lalat.

  • Tahi lalat tidak memudaratkan individu
  • Ia tumbuh disebabkan faktor genetik
  • Tahi lalat boleh dibuang menggunakan teknik pancaran laser kurang daripada 15 minit
  • Bagi tahi lalat rata ia memerlukan proses rawatan berulang iaitu antara dua hingga tiga kali
  • Tahi lalat terbahagi kepada beberapa jenis iaitu timbul, berbiji dan rata
  • Kebanyakan tahi lalat tidak berbahaya namun ada juga kes tahi lalat yang menjadi penyebab kanser
  • Tahi lalat penyebab kanser biasanya tumbuh kepada individu berkulit putih
  • Individu yang mempunyai tahi lalat membesar melebihi lima milimeter dalam tempoh singkat, bertukar warna dan sakit perlu berjumpa pakar untuk rawatan lanjut.
  • 314 Responses to Tiada kesan buang tahi lalat guna laser

    1. diana berkata:

      berapa ringgit bayaran untuk rawatam membuang tahi lalat?dan di mana boleh mendapatkannya?

    2. Aleesya berkata:

      Pada kulit wajah saya banyak terdapat ‘sebarrnotic wart’, apakah kaedah penggunaan laser boleh digunakan utk menanggalkannya. Dimanakah boleh saya dapatkan rwatan ini?

    3. Hidayah berkata:

      berapa ringgit bayaran untuk rawatan membuang tahi lalat?dan di mana boleh mendapatkan rawatannya?

    4. Milly berkata:

      Berapa kos membuat rawatan laser?

    5. ati berkata:

      berapa ringgit bayaran untuk rawatan membuang tahi lalat menggunakan rawatan laser?

    6. dewi susanty berkata:

      saya mau tanya.
      saya punya tahi lalat 2 pas d batang hidung sebelah kanan dan kiri.
      penah di laser sekali. tapi tetap saja tidak hilang.
      sekarang besar nya juga sama. tp yang satu timbul sedikit yang satu ngak.
      dulu nya tahi lalat saya hanya ada satu di sebelah kanan. tetapi sekarang jadi 2.
      dan letak nya juga sama sejajar. bagaimana cara menghilangkan nya yah ?
      terima kasih. smoga d bales yah email saya

    7. THANALETCHUMY berkata:

      BERAPA RINGGIT UNTUK BUANG TAHI LALAT

      • siti berkata:

        ntah la

        • seri berkata:

          kawan saya pernah buat d hospital private..
          jumpa pakar dermatologist..
          berjaya d buang dlm masa 20 min.. rm500

      • najihah berkata:

        to effa:
        salam…
        effa da bt pe y en.Din suggest kn???
        so apa pkembangan effa skrg???
        bagaimana saya nak bhubung dgn effa lebih dekat lg? leh kasi name dlm fcebook o handphone x??? coz sy pom ad pblem bkenaan tahi lalat nie… saya harap ada maklum balas…terima kasih.

    8. miekay berkata:

      saya nak tahu di klinik mana ada membuat teknik laser untuk membuang tahi lalat hidup di dalam kawasan kuala lumpur

    9. nasihah berkata:

      saya mempunyai tahi lalat hidup di muka..setiap hari saya rasa takut akan kebesaran tahi lalat,coz,saya takut ia membesar dan saya merasa malu..jadi sekarang saya tengah mencara rawatan yang boleh membuang tahi lalat..boleh saya tahu berapa kos laser?dan di mana saya boleh mendapatkan rawatan?

    10. sany berkata:

      saya mempunyai bilangan tahi lalat yg banyak pada muka saya…lebih kurang 15-20…
      walaupun kecil tetapi saye rase ianya mengganggu penampilan saya di khalayak ramai..jd dimana sy boleh dapatkan rawatan dan berapakah kosnye?

    11. miekay berkata:

      saya pernah nampak satu tempat untuk membuat rawatan membuang tahi lalat di taman setiawangsa kuala lumpur, bersebelahan bsn taman setiawangsa tapi saya tak tau kos rawatan.

    12. noor berkata:

      saya mempunyai tahi lalat di sebelah kiri hidung dan saya berasa malu kerana sering di tertawakan oleh teman2..berapa kos bayaran untuk rawatam membuang tahi lalat?dan di mana boleh mendapatkannya?

    13. aina berkata:

      berapa kos untuk membuat rawatan untuk membuang tahi lalat dimuka ataupun skin tag problem ni ????????

    14. miy berkata:

      hai.saya miy.berumur 19thun.saya xyakin dgn diri saya.dsebabkan tahi lalat yang tumbh dimuka saya terlalu byk..hinggakan saya kdg kala ditertawakan oleh mereka..
      Saya kdg2 xyakin dgn pnmpilan saya dikhlayak ramai.
      kadang2 kala saya cari cara untuk lakukn sesuatu agar tahi lalat saya tidak akan kelihatan lagi.
      ada satu hari saya pergi di genting highlands, n disitu ada disediakan rawtan untuk buang tahi lalat. saya tidak yakin dgn rwtn itu.sbb 1 tahi lalat yg dibuang adalh RM30.00.apa yg saya lihat ramai yg dtg kesitu..ia mnggunakan seperti cecair putih..cecair itu akan disapukan pd tahi lalat n dibiarkan..kemudian dlm beberapa mnt dia akan mgelap cecair itu.bila dilap kawasn itu akan kelihtn merah.saya tidak pasti adakah itu cara baik mahupun memberikan kesan yang teruk???Bolehkah saya mencuba..Ketika itu saya tidak mencubanya…
      BOLEHKAN SAYA TAHU DIMANA BOLEH SAYA DAPATKAN RAWATAN UNTUK MENGHILANGKAN TAHI LALAT INI DI KAWASAN MELAKA?

      saya perlukan pertolongan anda.

      yang memerlukan penerangan : miy _melaka
      CASE URGENT

    15. i berkata:

      DIMANA saya harus pergi untuk mebuang tahi lalat ini?? from melaka

    16. abdul berkata:

      Berapa ringgit kos buang tahi lalat kalau kat putrajaya ni yg terdekat kat mana?

    17. nazrida berkata:

      kat beauty saloon ade sebenarnya untuk buang tahi lalat tu! Murah je!

    18. loloq berkata:

      kat mana nk wt laser ni?brp kosnyer?

    19. DONNY ONDU ANJUN berkata:

      BOLEHKAN SAYA TAHU DIMANA BOLEH SAYA DAPATKAN RAWATAN UNTUK MENGHILANGKAN TAHI LALAT INI DI KAWASAN KUALA LUMPUR?

    20. Haniey berkata:

      Kalau nak dapatkan rawatan buang tahi lalat, cuba call 03-20216960

      Pn Nor Zaini Ali
      Dwi Beaute
      A1-01-06 Merdeka Villa
      Jln Merdeka, Ampang, Selangor

    21. Dayna berkata:

      Jika gunakan laser, ada kesan sampingan??
      Di mana nak dapatkan rawatan ni coz kat hospital awal diorang still guna rawatan lapuk..lepas buang tahi lalat, tempat tu kene jahit.. aduh…
      berapa RM??

      terima kasih

      • ieka berkata:

        haa aku da ade buang stu thi llat aku..thi llat cam idup g2..
        kat timesquare kl..
        kne 10@20 rg camtu ar aku xingat..
        tpi xmhal n bbaloi..
        mmg mse rwatan 2 , dye ltak ccari ptih then lam mse 6mnit dye sruh bsuh n biar je camtu..
        lam2,3 hri t.llt 2 kn jdi itam(trang sket)n cam nk tkopak..
        last2 ari 2 time aku bsuh muka da xde..ilang..
        mmg tcabut la..kwan aku oun ade gak bt..mmg jdi..
        pas2 dye kan tgal prut mrah jmbu..
        tpi xlme pun coz kale 2 kan ilang sndri..
        skang cam xde ksan lgsung kat mke aku..

    22. Dayna berkata:

      haniey, berapa kos rawatan kat kl tu?

    23. nurul berkata:

      di mana rawatan laser pembuangan tahi lalat ada di sekitar shah alam, berapa rm?

    24. aida berkata:

      assalamualaikum semua. kak aida ade dengar citer dari kawan pejabat. mcm mana nak buang tahi lalat ni. dan kak aida dah cuba sendiri. tahi lalat kak aida ni mcm tahi lalat Cindy Crawford (sebiji) tinggal lagi dia tu puteh. Caranya, ambil sepotong kunyit hidup dan sapukan sedikit kapur sirih di atas kunyit lalu tonyohkan kat tahi lalat tu perlahan2 betul2 di atas tahi lalat tu tau….. buat ler selama seminggu, lama2 tahi lalat tu jatuh, mcm tahi bintang….. tp kak aida x de ler buang habis tahi lalat tu, nampakkan sikit aje… tp kalau kat muka hati2 le, atau jumpa yang pakar , takut tinggal kesan sebab kapur sirih tu kan panas, tp kalau setakat kat lain2 tempat x pe. nanti nak cantik jadi lain pulak. kalau nak buang kutil pun boleh . Selamat mencuba!

    25. nazrida berkata:

      Byk saloon ada service utk buang tahi lalat.

      Aida, saya dulu ada tahi lalat kat peha, besar skit, saya potong pakai pisau cukur! Mak aii…masa tu baru belasan umur saya. Sakitnye Tuhan je yang tahu, dah tu kuar darah byk…keh keh keh

    26. aida berkata:

      ye le nazrida.. kak aida dulupun guna pisau cukur gak tp buang kutil kat tapak tangan, sebab kecik2 suka main anak budu kat longkang.. korek2 lagi kemudian belah 2 cili kering buang biji nya dan tuang minyak masak, pas tu nyalakan kat api pelita, pas tu curahkan dlam lubang kutil tu, sakitnya tp sedap….. … terus x tumbuh lagi. nanti musim hujan dtg… tumbuh kat tempat lain lak, pasal anak budu permainan kak aida…. heeee

    27. Arjuna berkata:

      Tahi lalat ada 2 jenis hidup dan mati. Yang mati tu ok.. no hal. Kalau yang hidup tu kena jumpa doktorlah.. takut cancerous. Dokto boleh buang dengan senang je… pakai laser. tak sakit pun….

    28. hanis berkata:

      boleh saya tahu berapa kos laser?dan di mana saya boleh mendapatkan rawatan?

    29. Arjuna berkata:

      Hanis..tak mahal .. dalam 30 inggit je..
      Rawatan boleh di buat di klinik2 pakar kulit.

    30. Amad berkata:

      Selamat petang..berapakah harga yang dikenakan bagi rawatan laser dan dimanakah saya boleh mendapatkan rawatan tersebut.

    31. mulan-jameelah berkata:

      hmm.. bingung nih.
      kalau nak buang tahi lalat yg rata, atas bibir, xbahaya ke? bibir kan nipis.

      um,
      saya dah cuba guna kapur.
      masyaAllah, rasa nk pecah bibir.
      tahan seminit jek. pastu terus basuh.
      haha.

      • ieka berkata:

        weh awk untung au ade t.llt ade tol2 ats bbir..
        mnis je..kalo besa mmg xlawa tpi kalo yg rata lawa kot..
        tol..caye lah kte2 hkmah ni..hehe

    32. naazri78 berkata:

      hai , boleh bgtau dmana saya boleh dpt khidmat pancaran laser ni dan berapakah bayarannya?mmmm kat HKL ada tak?terima kaseh..

    33. mass berkata:

      saye nak buang tahi lalat saye nie..macam ne?kat kl kat ne ye?

      • ieka berkata:

        salam..
        kt kl kt timesquare..yg kat cine 2..floor3 kot xslap aku..
        aku da bt pun..hehehe
        n skang da xde ksan lgsung..
        try ar bt..kwan aku ade gak bt..
        n leh thn besa dye nye t.llat..
        lam xkrang dri semggu t.llt 2 kan ilang..

    34. pet berkata:

      mcmna nk buag tahi lalat

    35. pet berkata:

      kwn ku minta tlg ni

    36. siti hajar berkata:

      askum..sy dr melaka…ct ade tahi lalat besar antara leher dan dada…sejak lahir da ade..mungkin memang tanda lahir..tp ia makin membesar dan makin bertambah2 tahi lalat di sekitar muka da badan….ct nak tahu maner nak dapatkan rawatan hilangkan tahi lalat di melaka dan berapa kosnya?????ct betol2 perlukan rawatan segera….

    37. minah berkata:

      kat mana erk nk dapatkan rawatan buang tahi lalat di sekitar Sungai Petani dan berapakah kosnya?? please…

    38. Mohammad Nizam berkata:

      Saya Individu berumur 30 tahun. Saya Mempunyai malsah tahi lalat di muka.. dahulanya cuma ada 3-4 saja. tetapi lama kelamaan ia menjadi banyak dan membesar.. saya kuatiri sekiranya ade implikasi terhadap kesihatan saya.. Kerana ini saya merasa kan tidak selesa dan kuran keyakinan utk berhadapan dgn kekawan.. ada yg memuji, kate nyer manis bila di pandan.. ade juga yang mengatakan bahawa muka sy mnjadi tandas pada lalat.. Disebab kan ini saya merasakan malu sankurang keyakinan terhadap diri saya. Oleh yang demikin, bagaimanakah saya boleh mendapat rawatan membuang tahi lalat saya? Berapa jumlah kos rawatan yg dikenakan? Selain dari itu adakah ubatan untuk membuang tahi lalat ini boleh diperolehi di Farmasi-farmasi? Tolong tuan bantu saya dalam permasalahan ini

    39. SHASHA berkata:

      saya ada 2 tahi lalat yang besar dan menonjol di atas hidung dan pipi kanan. malahan banyak tahi llat di sekitar muka saya.. tapi saya tak pernah berniat nak buang sebab ramai yang cakap muka saya manis.. he he he bersyukur anugerah tuhan seadanya…

    40. SHASHA berkata:

      tapi betul ke ada rawatan yang boleh hilangkan tahi lalat.. selamat ke?

    41. Norhayati berkata:

      Sesiapa ada contact klinik2 dipuchong atau yg berdekatan sila forward…

    42. joy berkata:

      Membuang tahi lalat ada byk kaedah.. ada menggunakan getah buah pala (kaedah ini byk dilakukan orang cina) ada jugak menggunakan kaedah laser. Membuang tahi lalat kecil sebnyak 30 biji mungkin menelan belanja sekitar rm300 – rm350. Perkhidmatan ini boleh didapati di kebanyakan pusat kecantikan.

    43. my berkata:

      dulu sy ader tahi lalat hidup… kat atas hidung tp sy dah pun buang
      tidak sampai 3 bulan,tahi lalat tu ader balik tp bukan berwarna hitam.
      apa sebenarnya terjadi……..tahi lalat saya semakin besar………
      berapakah rawatan laser untuk membuang tahi lalat kat tempat Dr.Ruban erk?

    44. siti berkata:

      hi askum..untuk korang2 yang nak cube buang tahi lalat…kongsi2 ler dgn ct…xcually ct dok kat mlk…btl ckp my….bape kos tuk bunag kat dr ruban ek???
      ade ubat cina ni…kwn ct kate berkesan..tp ct lum cuba lg..korang try la moles-free.com..anything bgtau ct k??

    45. ayu berkata:

      dimana boleh sy dapatkan rawatan untuk buang tahi lalat?dan berapakah kos untuk rawatan ini?

    46. green berkata:

      saya mempunyai 6 tahi lalat di muka.saya berasa malu & berasa rendah diri apabila berhadapan dengan kawan-kawan.Ada juga segelintir daripada mereka yang mentertawakan saya.saya ada tahi lalat( terbenam) di pipi sebelah kiri,kemudian tahi lalat sye seperti pengacara fifi (bersamamu) ,tetapi dia di dagu,saya di bawah kening sebelah kiri,di hidung sebelah kanan.tolong bantu saya dalam permasalahan ini.

    47. Solehah berkata:

      salam.
      pada sekitar tahun lepas, tumbuh tahi lalat di atas bibir saya.
      saya rasa sangat tidak selesa untuk berhadapan dan berbicara dengan orang,
      kerana orang akan asyik bertanya
      “eh, ape atas bibir tu?”

      saya terdengar juga ada rawatan khusus untuk membuang tahi lalat,
      tapi saya cuba mencari alternatif lain untuk membuangnya.

      mungkin kaedah ini agak lain daripada biasa,
      Alhamdulillah ternyata ianya sangat berkesan..

      - bancuhkan kapur dengan serbuk pencuci FAB serta air, dan jgn terlalu cair
      - sapukan betul – betul di bahagian tahi lalat yang hendak dibuang

      proses ini agak menyakitkan
      lebih2 lagi jika bancuhan tersebut dibancuh pekat(kurang air, lebih kapur dan serbuk pencuci)
      tapi jika ingin kesan yang cepat, lagi pekat lagi bagus.

      * kesannya akan mengalami nanah atau luka akibat hakisan, tapi hasilnya amat memuaskan dlm masa 1 minggu.

      • Ct berkata:

        hai Solehah.. guna sabun FAB.. sabun lain tak boleh ka.. lepas tu kana sapu hari2 ka.. atau sekali dah cukup?

      • zack berkata:

        hum.. tp saya rasa bimbang kerana takut ada kesan sampingan, saya mempunyai tahi lalat hidup di bawah bibir belah kiri.
        so saya ingin sangat nk buangnya.

    48. guess berkata:

      terima kasih atas info yg dbaerikan..
      saya ingin tahu di mana boleh saya dapatkan rawatan laser ini,dan berapakah kosnya??
      saya dari ipoh dan harap saya mendapat balasan emel secepat mungkin..

    49. baizura berkata:

      saya ader problem ni. Dekat kemaluan saya ada bnyak tahi lalat.
      Tapi bukan tahi lalat idup sebab ianya x mmbesar pun.
      tapi saya risau bila kawin nanti. Husband tgk pun mesti geli.
      mcm mana nak atasi?

    50. kaceem_91 berkata:

      PENTING UNTUK D BACA… SALAM SEMUA… SY DH BUANG SEMUA TAHI LALAT SY… SY GUNAKAN PRODUK MAGIC TOUCH DARI DWI D`BEAUTY TERNYATA BERKESAN… HARGA PRODUK INI SEKITAR RM180.. KALAW NK BNYAK INFO LAGI.. BOLEH BELI MAJALAH (MISTERI) ..ADA INFO TENTANG PRODUK ITU… HRAP SDIKIT SBNYAK MEMBANTU ANDA SEMUA,,, PERCAYALAH…

    51. KACEEM_91 berkata:

      BACA NIE KALAW KORANG NK BUANG TAHI LALAT!!! HRAP KORANG SMUA PERCAYA… SY PRNAH GNA SET MAGIC TOUCH… SYARIKAT DWI BEAUTY YG HSILKAN.. BERKESAN SBB SY DAH PRNAH BUANG.. KALAW NK INFO LAGI, BELI MAJALAH (MISTERI) ADA INFO TNTNG PRODUK 2…

    52. cara menghilangkan tahi lalat dengan laser CO2… :)
      tidak meninggalkan bekas

    53. amani berkata:

      sy pnh buang satu tahi lalat secara laser dibahagian muka..lps tu ok dah..buat dkt klinik nih..

      Nathan Skin & Laser Centre
      1st Floor, Wisma PKNS, Jalan Raja Laut,
      50350 Kuala Lumpur.
      Tel. 03-26915858
      Fax. 03-26918728

      kosnya rm250 utk laser sebijik tahi lalat..depends on size la..klu besar sgt kena excision(potong)..klu excision mahal lg..

      • adria berkata:

        hai amani..sya berminat nk tau lebih lanjut mngenai pembuangan tahi lalat yg u buat d klinik nathan…adakah ianya menyakitkn?dan bpa lama proses laser itu dlakukn?…terima kasih atas pengalaman u…i btul2 ingin mengetahuinya dgn lebih lanjut…

      • nakcuba berkata:

        amani

        tq
        atas info awak…
        esok ingat nak pergi klinik ni…dah lama saya mencari dan bila baca pengalaman awak, rasa yakin sikit nak pergi buang tahi lalat saya yg memang besar ni…malu sangat

      • ainur cr berkata:

        nak tanya,tinggal kesan tk?berapa lama masa tahi lalat tu hilang eh :) thanks

    54. hazwanie berkata:

      nak tau dimana boleh dapatkan rawatan buang tahi lalat dgn kaedah laser dan kosnya

    55. hazwanie berkata:

      nak tau kat mana nak dptkan rawatan buang tahi lalat secara laser dan kosnya

    56. azimah berkata:

      saya dah penah cube buang guna kapur+cuka tapi lepas letak mixture tu terus tahi lalat tu membengkak dan membesar .sumpah tk buat dah cara nih.baik gi jumpa pakar

    57. wana berkata:

      sy pnh cbe buang thi lalat kt mke.bli produk tu kt farmasi. die akn bg stau botol ubat mcm acid.ltk kt tpt tahi lalat tu je.thi lalat tu akn gugur dgn sndiri.rse sejuk je ble gune.tp bile dh tgl thi lalat tu akn tgl kn kesan jgk.merah sgt..sy mlu nk kua umh.lme jgk dlm 2bln lbh.dlm mse tu sy pkai masker bwt sndri kt umh.tpung ubi+air ckit, tmepk kt muke. ble dh lme2 kulit pun jd cntik sbb x pnh tggl dgn masker tpung ubi.siang malam kepoh je. mklumla pas spm dok mlepak je kt umh.xde watpe. thi lalat tu ttp ade cme die kesan jela. x besa sgt mcm sblm ny.so far, keyakinan dri tu meningkat. cubela tnye kt mne2 farmasi. sy pon x igt nme ubt tu. tp die sjenis acid la.

    58. farhana berkata:

      saya mempunyai tahi lalat di dahi. tiap2 hari saye diejek sebagai orang india di sekolah. saya berasa malu dan mempunyai keingina untuk membuanggnya. tetapi saya tidak tahu dimanakah tempat untuk membuang tahi lalat

    59. ekin berkata:

      berapa ringgit untuk melakukan rawatan laser?
      dan di johor di mana kah terdapat rawatan tersebut?

    60. raha berkata:

      saya nak tahu dengan lebih lanjut mengenai pembuangan tahi lalat dengan menggunakan kaedah laser., di mana boleh dapatkan rawatan dan juga berapa kos rawatan. emel me please. thank you.

    61. ada berkata:

      saya pnh buang tahi lalat.bt kt penang.murah je..depend on size tahi lalat.klu bsr,lg mhl.tp saya pnye kecik je..tp kt muke..saya bt rm170.mule2,dia ltk 1 cecair.ble ltk,trus pedih.tp jap je.pedih xsgt pun.mcm kne gigit krengga je..n then,juz tgu about 2 week.n then tahi lalat tu,jatuh sndiri..depend pada metabolisma seseorang la.klu cepat n bnyak mkn vitamin c,cepat la dia jatuh.lps jatuh,best..xrisau da..dia jd mcm kulit bese..tp amek mse jgk.about 2 month ntk jd kulit bese.sbb saya ni putih..

    62. SHASHA berkata:

      kat Johor Bahru ada satu klinik namanya klinik federal dekat dengan taman sentosa.. kat sana ada buat rawatan laser.. saya pun nak buat raya cina ni..

    63. omidahuhu berkata:

      Heran aku bila dah ada tahi lalat nak g buang…pula..Adakalanya tahi lalat tu..buat kita lebih berseri tau…

    64. kebayan berkata:

      omidahuhu .. ko pernah dengar orang cakap lelaki kalau dia ada tahi lalat kat “anu “dia .. nanti dia kawin lebih dari satu .. better malam ni kau pergi check hehe ..

    65. omidahuhu berkata:

      Tak pernah pula aku dengar…lawak la..kebayan ni…Tapi aku ada dengar kalau perempuan ada tahi lalat kat pet2 dia nanti hidup dia bermasalah…betul ke..tapi aku tak ada la..
      Yang aku ada tahi lalat besar kat breast tu..ko..ada tak kat situ…tahi lalat hidupkan bonjol lagi..tapi kenapa kat situ dia orang ni..tak nak buang…he..he..he.. Tahi lalat kat breast tu..aku panggil tahi lalat sedap…bukan tahi lalat hidup…

    66. omidahuhu berkata:

      nanti malam aku check tgk kalau hubby aku ada..kat ke tidak kat situ…ha..susah hati la…Kalau ada sungguh macamana. Nanti aku kabarkan pada ko..ye..

    67. ina3884 berkata:

      hehehe..betul ke kebayan..klu ade tahi lalat di tutt..bakal berkahwin lebih dr 1…

    68. fana berkata:

      sampai skunk sye x dpt buang taik lalat. rase kecewe gle r.
      cam ner ni time btugas bdak2 len kte sye penjage batu caves. skat nye aty. x de sape ke dpat tolong,

      TOLONG,TOLONG,TOLONG!
      HATI NI DA PDEH NEY

    69. Yaya berkata:

      Hmm..Sy ad thi lalat..Sy rimas..Ms mla2 sy nk maen je,buang tu kutir ckt,,dh hlg..Ats hdung la..Tp! Ha..Tgk ni..Tp..Jd besa pstu… Skt ati la..Kwn2,pkat ckp eh ble plk ad thi lalat..Huk3..Nk ng0rat pn xleh..Alhamdulillah la,,biapn thi lalat 2 ish mmg dgil sgt..Tp yaya msh ade s0wg due pmnat skang ni..Kui3..Mmg dh hlg kyknan d0k dpn org rmai..Rs nk ttp mke je..Emm..Mls ckp ah..Bia2..Ape yg pnting..,KERJASAMA!Ops..Hehe.X la.Ap yg pntg..Kte sume sbg mnusia ttp ncem bg laki n kiut bg pmpn..,biapn ad thi lalat!

    70. AZMI berkata:

      JOHOR BARU DIMANAKAH BOLEH SAYA MENDAPATKAN MEMBUANG TAHI LALAT

    71. Budaklang.... berkata:

      Kat Klang xde ke klinik dekat2 sini…?
      sesape tulong pls…

    72. Melina berkata:

      di sg wang ada satu klinik boleh buang warts, moles dan lain ketumbuhan kulit..kat “anu”
      pun tak de masalah…teknik natural menggunakan
      getah gajus-herbaline..cubalah..
      tahi lalat bila besar jadi masalah…mestilah
      dibuang kan…

    73. Budaklang.... berkata:

      Kalu yg RM10 punye servis xde kesan efek ke?
      sepupu buang bertompok putih muke die…

    74. Melina berkata:

      warts dan tahi lalat akan menjadi hitam kmdn kering.
      akan jatuh dengan sendiri tanpa kesan tompok putih.
      kulit jadi asal dlm masa 2 minggu. kalau tahi lalat besar boleh mencecah rm300 seketul dan kesan mungkin hilang dalam 3-4 minggu..ada berani?????

    75. hani berkata:

      saya pun prob ngan tahi lalat ni…byk2 muka ntah nape la muka sy jugak yg d pilihnyer…dulu2 masa anak dara x de la byk,dlm 2-3 biji je so nampak le manisnyer…tapi malang nyer makin lama jd makin byk pulak..skang ni dah ade berbelas2 kt muka ni..kecil2 la tp nampak jelas la jgk… dh jadi macam ni malu sesangat..dah le sy ni secretary..malu gler..
      tolong la sesape yg pernah buat rawatan buang tahi lalat ni cuba la bg specific info skit..x kira la laser ke, beauty product ke hape..kalo bebetul berkesan mmg tingin nak try..
      pernah jg jumpa skin specialist kt jln TAR,KL ni..tp x ilang pun..
      adehh..those yg dh berjaya overcome prob ni..tlg shre info plz..

    76. nia berkata:

      duh pusing aku.. pada ngomong bahasa malaysia semua…
      aku gak ngerti nich…
      mmm.. aku tertarik dgn komen nya mbak ADA, mbak WANA, dan mbak SOLEHAH….
      tapi aku tidak mengerti apa perkataannya..
      mohon di terjemahkan secara indonesia bisa tidak?
      atau minimal bahasa inggris aja gak apa-apa..
      tapi kalau bisa bahasa indonesia aja dech..
      heheheeeee

    77. adib berkata:

      salam….mintak tolong sgt..kaedah buang tahi lalat rata nie…. banyak sangat kt muka n badan…malu sih..
      klo laser tue mahal kot..
      kalo trdisional ok ker? selamat?

    78. muhammad syafiq berkata:

      tlg sy camne nk buang tahi lalat nie?

    79. shifa berkata:

      guna kapur dengan sabun mmg menjadi…
      tp pedih…lama-lama tahi lalat akan tercabut…

    80. eina berkata:

      nak mencelah , anak saya ada tanda lahir gelap di dagu dan merebak kepipi kanan. boleh laser ke…. sekarang dia berumur 14 tahun. sian dia…. ada tak ape-ape info yang boleh
      membantu

    81. juju berkata:

      saya ada tahi lalat di hidung. betul2 dalam lubang hidung. Skali tgk mcm taik idung. Dah la besar. ada cara tak nak hilangkn tahi lalat kt hidung?

    82. ika berkata:

      sy dok kt kluang..
      ktne leh sy dptkn rwtn tu?
      area2yg dkt dgn kluang ade x?
      kos rwtn tu berapa lak?

      • mai berkata:

        ada. dekat klinik surjit, pakar kulit. dekat2 jgk lah dgn skola sains kluang tu. kos die tk mahal sgt tp berbaloi lah. mase tu nk buat satu je yg bsr sbb yg lain kecik2 and tk nmpk sgt. tp doctor tu ckp bayar rm100 then die nk buangkan sume kat muke. hehe

    83. suriya berkata:

      dimana saya nak dapatkan rawatan tersebut di sekitar kajang dan brapa kosnya?

    84. wanie berkata:

      brapa hrga tok buang tahi lalat???
      di klinik mana sy boleh membuangnya???
      area alor star

    85. meg90 berkata:

      ak da cuba buang tahi lalat cr tradisional tuh..cmpuran sabun fab+kapur sirih dan sdikit air..dlm smggu tahi lalat ak membengkak pas2 dia jd kering sgt2..family ak smua naik risau dgn perubahan tuh..tapi mmg r tahi lalat tuh terkupas ckit demi ckit..hope nt dia jatoh cpt2 sbb ak xtahan da nih..da la proses tuh sgt pedih dan myakitkn!

    86. wany berkata:

      saya ada tahi lalat di atas hidung,dan ianya membuatkn sya tdk yakin pda dri sya…msa zman sklh dlu…rmai yg ejek lalat kt sya.tp bru2 nie ada kwn sya yg memberitahu ada tmpt mbuang tah lalat di kubang pasu,dgn tabib china…tp adkh sya perlu bjmpa dgn dktr dulu?

    87. hepi berkata:

      slalu kos utk buang tahi lalat melalui kaedah laser RM 100 tok 1 tahi lalat.
      kalau kat area kl kat jalan imbi cari ade 1 klinik pakar kulit.
      kat area ampang point pon ade 1 klinik pakar kulit,dekat dgn secret recipe je.

    88. ROWENNA berkata:

      Hi tolong lah saya. Saya ada Tahi lalat/Birth Mark sebesar 5 cen di muka kiri saya sejak lahir lagi. Disebabkan tahi lalat ini lah saya selalu saja dicemuh dan di hina sejak saya kecik lagi hingga la dewasa. Saya amat benci kerana dilahirkan mempunyai tahi lalt ini, kalau boleh saya nak membuangnya tapi saya tak tahu jika tahi lalat saya ini tahi lalat hidup dan mungkin akan membahayakan saya jika saya mambuangnya. Kerana tahi lalat ini juga lah saya selalu kurang keyakinan diri dan kalau boleh saya tak mahu berada dikhlayak ramai kerana takut mendapat malu. Sampai sekarang saya masih belum mempunyai teman lelaki kerana tahi lalat saya inilah penyebabnya. Apakah yang harus saya lakukan ? ?

    89. emy berkata:

      saya br jer buang tahi lalat dgn mnggunakn laser dan bagi saya cara rawatan tu ok. tak sakit, tak berdarah, dan sekejap jer rawatan tu. saya nak berkongsi pengalaman saya dgn sesiapa jer yg ada mslh yg sama.

      saya mempunyai tahi lalat hidup di muka sebesar 4mmx5mm (diameter tahi lalat.diamater tau, bukan jejari). isnin lepas saya buang tahi lalat di salon kecantikan di kuantan dgn menggunakan laser. kos rawatan utk saiz tahi lalat saya, RM120 (dia ckp tahi lalat saya tahi lalat timbul, that’s why mahal sket)dan rawatan cuma mengambil masa kurang dari 5 minit. semasa rawatan, saya x diberi sebarang bius. tapi, tak sakit pun. rs pedih2 macam kulit terbakar jer. hehe.. tapi xpe, just beberapa minit jer.

      after rawatan, saiz tahi lalat berkurang sebanyak 1mm. selebihnya akan tertanggal sendiri. then, start tu kene berpantang. x boleh makan kicap, cuka, seafood. sama mcm berpantang semasa chicken-pox.

      hari selasa, kulit sekeliling tahi lalat mcm bengkak sket. xtau nape, maybe sbb kulit saya mmg sensitif kot. tapi x nampak sangat.

      hari rabu, tahi lalat semakin mengeras, mcm nk jd kerumping.

      khamis, sama jer.

      hari ni, tiba2 kawasan tahi lalat tu keluar air. tapi, abaikan jer. just lap2 ngan kain. pastu tadi after mandi, lap muka ngan towel. tgk kat cermin, dah tertanggal dah tahi lalat tu. sekarang, ade lubang sket. tapi x de tinggal kesan hitam pun. harap2 2-3 hari lagi kulit dah ok..

      • adi berkata:

        emy..kat kuantan tu kat ner ek..cam nk g gak r..

        • emy berkata:

          saya buat kat salon miranda, megamall..kat megamall ade 2 salon miranda. saya pergi salon yang tingkat 3, depan wayang.

      • Dina berkata:

        btol ke kt kuantan ade??har
        sure ke ok???x sakit ke?? sy ni byk kt muke N telinga..kt telinga mmg besar giless

        • emy berkata:

          kat ktn ade. sakit sikit tp sekejap je sakit.. saya buat ok jer.. xtau la org lain mcm mane.. setakat ni sy punye mmg ade kesan sket. tp x nampak sgt pun.. take time la kot nak hilang 100% kesan tu.. kalau tahi lalat tu kecik mebi skejap jer hilang kesan..

      • mine berkata:

        akak..kat mane dptkn rawatan 2?

      • kira berkata:

        thi lalat saya besar macam biji buah betik…emy punye besar mcm mane? kos mahal tak

    90. hepi berkata:

      sape penah buang tahi lalat kat ayu jelita dekat ngn ampang point?
      brape die charge tok 1 tahi lalat ye?

    91. samuel khalid berkata:

      kt ipoh ade x pusat or klinik yg boleh buang tahi lalat? kalu ade meh le kongsi info…..plzzzzzzzzzz

      • musfirah Binti Mustafa berkata:

        apa kata telefon no neyh bukan laser cara tradisional..kena pantang mkan kicap danmakan an gatal jer dlm sebulan ja jenifer eng 0165586490

    92. Ice berkata:

      sesape boleh tolong citer x pengalaman gune produk mcm dwi-beauty dsb…
      mcmmn ianya berfungsi,brapa lama,harga, kesan dsb…
      buleh kongsi2 disini….terima kasih…

    93. ady berkata:

      berapa kos utk membuang tahi lalat dimuka?
      n dikelinik mana bole saya membuangnya??
      area batu pahat, johor

    94. siti berkata:

      macam mne ek nak hilangkan dgn cepat?

    95. Olala berkata:

      utk membuang tahi lalat,
      anda tdk digalakkan menggunakan krim…

      lebih baik mahal guna laser…
      kerana ianya terbukti berkesan tanpa berparut…

      sesiapa yg menggunakan krim, ia mungkin akan meninggalkan parut…

    96. firdaus berkata:

      saya ade tahi lalat dibawah boleh thn besar nye..

      bape harga nak buang tahi lalat tu?

    97. nana berkata:

      aku ada tahi lalat kat dagu..tahi lalat timbul..aku nak sangat buang tp x tau macam mane..ada x klinik area shah alam?brape kos?

    98. daniel gng bdak berkata:

      sya mmpunyai tahi lalat kat bwh tlinga..besar ah juga
      x than dh hari2 kna kutuk

      kat mner tmpat buang tahi lalat area trengganu??

      mntak tlong sgt

      mak ayah plak x kesahh

    99. jack berkata:

      berape harga?kos buang tahi lalat???

    100. vanilla_ice berkata:

      berape harge nak buang tahi lalat??
      n kt mane ek?
      area setiawangsa k.l ade tak?

    101. din berkata:

      say nak buang tahi lalat kat dahi ni..kalu guna laser tembak kat dahi ada kemungkinan ker cahaya terkena otak.. maklumlah dekat kawsan kepala.. harap penjelasan n berapa kosnya dan perlu berapa kali rawatan tq

      • motif? berkata:

        pendapat sy..besa kmungkinan xde la kesan sampai camtu.sbb tindakan laser nih xdpt mnembusi lapisan kulit dalam. doc kate..kl0 t.lalat tuh akar dy agk dlm ,ja0h sket dr pmukaan kulit..rawatan laser akn dbuat beberape kali..3x ke.mksudnye ssh la nak smpi ke otak,

    102. ummi shifa berkata:

      sya ad tahi lalat d leher dn ia sgt besaq mcm na?sya nk hilangkannya??tlg la sya??

    103. costamirano berkata:

      saya ada tahi lalat kat atas bibir.penah pergi ukur kat syarikat herbaline di sg wang plaza.saiz dia 6 mm(diameter).saya jenis tahi lalat timbul.dia charge rm 450.tp saya tak buat..mahal sangat..skang saya cari kedai2 yg murah..bajet rm 200 kebawah.boleh dapat ke.sy tinggal kat gombak.plz tlg sy.

    104. mine berkata:

      kat mane nak dapatkan rawatan laser dekat area penang..?

    105. SERI berkata:

      kt mane nk dapatkan lawatan laser di Terengganu untuk tahi lalat rata.

    106. azwa berkata:

      boleh tak bantu saya tenpat rawatan nak buang tahi lalat.. skrg saya berada di teluk intan,perak..
      harap dapat membantu saya.. tq..

    107. ampang berkata:

      muka saya berjeragat. ada cara tak nak hilangkannya.rasa tak confident bila berdepan dgn org ramai.nmpak tua.tolong bgi pendapat.tq

    108. Liza berkata:

      nak buang tahi lalat senang jer
      kalau guna lazer mahal, kitakan ader produk tempatan contohnyer magic touch atau klasik indah tak sampai 150 pun hilang dan tak tumbuh lagi percayalah kutil dan bintil minyak pun hilang nak tau contac saya di talian 03 – 4280 1272

    109. haha berkata:

      ade x produk yg boleh di beli untuk menghilangkan tahi lalat..?? x mau la pkai laser nie.. sakit…

    110. Janice berkata:

      alor star mana dapat buat laser ini?

    111. lina berkata:

      sy nk tahu bp kos buang tahi lalat dan dimana tmptnya kerana pada muka sy terdapat bnyk tahi lalat…harap pihak berkenaan dapat membantu sy dgn menjawap pertanyaan ini..tq

    112. ros berkata:

      sy nk tah produk saje….ade x…coz laser ni mahal n sakit…

    113. jamilah berkata:

      di mana tempat buat laser di selangor dan k.l?

    114. jamilah berkata:

      di mana tempat buat laser di selangor dan kl?

    115. zizie berkata:

      Salam,
      Ada tak sesiapa yg pernah guna produk klasik indah utk buang tahi lalat. Hrp dpt beri maklum balas utk saya yg sdg mencari produk yg berkesan dan tidak menghampakan. Utk Liza, please respond ada ke testimoni yg berjaya menghilangkan tahi lalat menggunakan produk klasik indah. tk

    116. zizie berkata:

      Lina, ros & Jamilah,
      Ngape tak cuba g Nathan skin & laser centre kat jln raja laut tu………cubalah contact

    117. khai berkata:

      Saya mempunyai tahi lalat ditgh hidung. Dan timbul sedikit. Ia mengaggu penamipalan dan keyakinan saya apabila berhadapan dikhalayak ramai. So, saya nk tahu berapa kos rawatan tersebut?? TQ

    118. Nico berkata:

      saya mempunyai banyak tahi lalt mati di wajah…apakah ada obat tradisional..

    119. Rohana berkata:

      berapa ringgit untuk melakukan rawatan laser?
      dan di negeri sembilan di mana kah terdapat rawatan tersebut

    120. nad@iera berkata:

      aku ade tanda lahir belah kiri,,boleh tahan la besar die,,aku nak buang kerane aku rase malu dengan semue yg tengok aku,,malu sgt3.,ade yg ejek aku pulau kat muke,,malunye,,aku banyak putus cinte pun kerana tanda lahir muke,,tanda lahir aku warne coklat,,n ade banyak sgt taik lalat,aku nak tanye,ade xape2 kedai yg boleh ilang kan taik lalat n tanda lahir aku yg buruk ni,,,

    121. nadhirah kajang berkata:

      secare kebetulan aku mempunyai name sebijik ngan nad@iera,,dan aku pun mempunyai masalah sebegitu,,ade tande lahir di sebelah kiri,,n penuh taik lalat,,bayak jugak la,,aku pun selalu putus cinte sebab tanda lahir yg buruk ni,,aku sedih sangat,,aku perlukan korang punye respons,,mane nak buang tande lahir yang buruk ni,,,aku rase kurang keyakinan diri dekat diri aku,,,tolongla,,,

    122. psyco berkata:

      kebetulan ke org yg sm..sbb tgk pd avatar sm je..
      lupa nk tukar ke???kn dh kantoi…lain kali jgn belajar menipu..xbaik…allah th kt menipu…jd…sy harap anda insaflh cpt2 ye sblm terlambat…

    123. feyza berkata:

      aku tahu satu tempat.. sape2 yg dok perak leh la g.. kat taiping. klinik kulit..sape ada taik lalat ker, tatu ker, tanda lahir ke, bekas jerawat ker, leh la pegi klinik kulit nih.. dalam pekan taiping dekat dgn country homes.. harga pon x der la mahal sgt… boleh dikatakan berbaloi la… ramai org luar dtg buat kat sini.. jadi, harap2 leh la korg cuba yer…

    124. nadhirah kajang berkata:

      leh saye tau x ape no tepon kinik nye fieza???dan apew name kinik tu??n kalo ade sape2 tau area k.l punye kinik???tolong bagitau,,,

    125. atie berkata:

      akum semua….nampaknyer hangat la perbincangan berkenaan tahi lalat nie…
      ok sy pn nk berkongsi cerita…korang nk tau kenapa??sya mempunyai tahi lalat pd atas dan bawah kelopak mata…mmmg besar…kira2 penuh pd kelopak..kalau la sy bleh attach pic…sy dh attach…
      so nk jd ke cerita…pd mula nya mmg la sy mau sbb sy dah besar…tp sy kuatkan hati sbb Allah jadikan ni mgkin sbb ade hikmahnya…sy pd mulanya tak bercadang hendak membuang…tetapi tahi lalat ni semakin membesar n menggangu penglhatan saya…
      n pd 23/01 br ni sy tlh melakukan pembedahan utk mbuang tahi lalat…krn ini saranan doktor disbbkan menggagu peglihatan n dikhuatiri kanser…
      skang ni sy dh selesai operate…ttp kesnya akan tinggal parut la…
      sy nk bertanya pd sape2 yg pernah buat laser, kalau mcm sy nie…bleh ke nk buat laser untuk hilangkan parut n saki baki tahi lalat tu???sbb sy bmbg merbahaya krn ia berdekatan dgn mata…sekiranya rawatan laser bleh mencegah dari berulang kembali tahi lalat, sy ingin mencuba…

    126. tini berkata:

      Alhamdulillah…tahi lalat hidupku di bwh dagu gugur selepas genap seminggu amalkan petua sabun + kapur..mmg berkesan..saya guna sabun serbuk breeze..tips berguna dr pengalaman sya…bancuhan biar agak pekat dan sapukan pada tahi lalat saya…minimakan dr terkena kulit sbb kulit akan melecet..selamat mencuba!!

    127. xara berkata:

      emm cmner nk ilangkn bintil minyak kt mate nie,,,
      da kurang kyakinan nk jmp org,,,

    128. ika berkata:

      salam..
      haa kalo korang nk tau kat ne tmpat buang t.lalat kat ts 2..
      korang p tgkat 3..kdai dye ade kat blkang2 sket..
      ieta crik la..
      smalam aku bru p survey tmpat 2..still ade lgi..
      n pas ko wat tu , ko gtau aku au..
      ade stu g aku nk p buat ni..
      hehehe
      tpi try gne ptue yg sbun fab n kapur 2..
      ne tau jdi ke..
      tpi ade prut ilang ark?

    129. shana berkata:

      thn lps sy dh try buang mole pakai cream tp tak berkesan.mybe mole hidup tak berkesan kalau guna cream.sy nk cuba laser lak.kat taiping tu kat mane ye?leh tolong bg adrss?

    130. nadhirah kajang berkata:

      aku dah try fab+kapur tu,tapi muke aku jadi teruk sgt,,,macam terbakar,,,rase menyesal sgt,,aku takut sgt parut ni ilang,,tolongla sape penah buat tlg la jawab persoalan ni,,aku punye muke jadi terkopek nampak isi dalam,,pedih sgt,,memang tertanggal taik lalat,,tapi kulit terkopek n nampak isi dalam,,tlg bagi jawapan,,adakah kulit ni akan tumbuh balik???dan bape lame kulit akan jadi seperti biase???dan kulit aku kering sgt2,,,ape harus aku buat???

    131. tini berkata:

      nadhirah..maybe u letak byk sgt..mcm tips yg saya bg..buat bancuhann pekat sket..lepas tu sapu bhagian tahi lalat sahaja..minimakan terkena kulit sbb ia akan melecet..bila tahi lalat da tertanggal..melecet akan kering dlm ms 2-3 hari..ada parut sket..tp bkn parut kekal..kalo nk cepat hilaang parut..saya guna bml mb lotion yg slalu saya gunakan utk hilangkan parut jerawat :)

    132. nadhirah kajang berkata:

      salam tini,,thanks kerane reply saye punye msg,,,bml lotion?boleh tau mane boleh saye dapat beli produk tu???bagi name penuh produk tu tini???

    133. ani berkata:

      blh sy tau berapa lama nk biarkan bncuhan kapur+sabun 2 kat tahi lalat…??? kena buat berape kali dlm sehari…??kalu guna sabun lain blh x slain sabun FAB..????

    134. akunie berkata:

      alaa dah semula jadi kato orang..biak pie laa…tuhan dah kasi..kalo ado kat badei topat tersembunyi tu bior lah ..tarikan malei…kalo ado ket tepi mulut tu..makna nyo minah laset lah…

    135. tini berkata:

      nadhirah..u leh check mb lotion tu kt sini http://www.bml-skincare.com
      ani: saya pakai sabun breeze..boleh..saya sapu pd waktu mlm lepas mandi..siang saya x sapu..ggenap 7 hari tahi lalat saya tanggal..n kuping melecet..dlm 2-3 hari tanggal..

      • Kimi berkata:

        tini Berkata:
        Mac 5, 2010 at 2:37 pm | Balas

        nadhirah..u leh check mb lotion tu kt sini http://www.bml-skincare.com
        ani: saya pakai sabun breeze..boleh..saya sapu pd waktu mlm lepas mandi..siang saya x sapu..ggenap 7 hari tahi lalat saya tanggal..n kuping melecet..dlm 2-3 hari tanggal..
        +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
        Besar tak tahi lalat tini dulu?? I punya besar la. Dlm 6 milimieter..

      • ajer berkata:

        tini,,nk tny..klu tahi lalat hidup, cara ni y tini ckp kn tu bleh guna x?..ade effect x??..bls plez

        • elya elya berkata:

          kalau untuk tahi lalat rata boleh guna cara sabun ni tak?? tahi lalat boleh hilang gak ke?

    136. ani berkata:

      thanks tini..info awk bg amat bermakna buat sy

    137. adira berkata:

      tini:hai tini…sakit x kalau kulit kita melecet…sebab saya nak try petua awk sebab tu saya tanya…harap awk blz soalan saya nie….

    138. Eyna berkata:

      Ahd mggu lpas aku de g times square@kl memg btl ade rwtn buang thi lalat kt c2.tgkt 3 ade stu kedai cine ujung skali.k0rg yg brmasalah g la stu.aku bwt rwtn kne 200 c0z bsar gak la.tp brbal0i.

      • syasya berkata:

        skrg thi llt awk da hlg la ea?? ade ksan pape x kt mka?ap saiz thi llt awk sblm ni???sy pn cm bmnat nk try kt tmpat 2 gak tp nk konfem dlu jd ke x n ksanyer

    139. din berkata:

      Salam. Say pun cadang ler sape2 yg nak buang tahi lalat p la kat times sq tk3. Coz say sendiri dah buat..mmg puashati. Dia guna cecair ..kata dlm 14 hari akan tanggal tp say nyer x smp 7 hari . Kne $50 jer sbb saiz tahi lalat kecil …

      Syukur dah hilang…skrg ni lebih yakin

    140. Effa berkata:

      Salam…Dear all..
      Pengalaman saya.masa sebelum kahwin saya buat rawatan laser.saya ada tahi lalat sebelah kiri muka.rimas bila baca buku.sebab tak selesa.ada benda terjojol.buat sampai 3 kali laser.memang hilang..tapi lepas 8 tahun tahi lalat tu mucul balik walaupun tak hitam.dia macam nak membesar balik..sekarang saya memang teringin nak buang.tahi lalat saya jenis rata.akar kedalam..kena banyak kali laser..saya bukan orang senang.saya nak try la yang kt times square ni.saya takut jugak ada kedai kecik2 buang tahi lalat kat pasaraya2.takut diorang cungkil pakai jarum ke..takut jadi penyakit lain la pulak.

      • mrz B berkata:

        same situation with me…afta 6 years it comes back…adoi…xbsar tp mkin timbul…now ngah usahakan nk buang kmbli with other 2 moles yg mkin nmpk n mkin hitam n mkin hidup..hurm..nk g ospital ptrjya esok…

        • motif? berkata:

          t.lalat tu t’jadi hasil pngumpulan sel2 mati pada kulit…kdg2 boleh timbul tibe2..dulu xde skunk ade..huhu..kl0 da buang pastu dy jadik balik …emm..rs2 nye akar tuh dbuang xhabez..

    141. din berkata:

      Slm Effa

      say rasa try jer sigah n tanye tm sq tu…mana tahu serasi. Masa say buat rwtn tu, mdm cina tu ada tunjuk gmbr2 customer yg dah brjya buang.. pelakon drama pun ada. Dia guna cecair herba..lps tu thi llt akan jd hitam jap..lps tu akan berkuping n terkopek dgn sndri…x de ler smp cungkil. Slmt mencuba arr

    142. siti berkata:

      salam… pengalaman sy menggunakan produk indah klasik (set membuang tahi lalat) memang amat memuaskan.. sy cadangkan kepda u all, guna la produk nie.. sy guna mmg berkesan.. suka berhubung dgn produk indah klasik.. tq

    143. tini berkata:

      tahi lalat saya lebih kurang 5-6mm jugak..pedih sikit ms melecet tu..d sbbkn saya ni bekerja..rs segan gak dlm ms seminggu tu dgn melecet tu..saya beli plaster watson yg jenis bulat..just nice n cute to cover part yg melecet tu ms gi keje..huhuhu..w/bagaimanapun..skrg saya lebih yakin tanpa tahi lalat tu

    144. iefa berkata:

      kepd din….bpe hrge nk buang t.llt tu…??? sbab sy nyer bsr jgak lar n sy pon nk try gak ar….pliz bls msj sy nie…

    145. din berkata:

      to iefa…hrg rasanye ikut saiz kot..antara 50 ke 200 klu x silap. Apapun just p sana riki2 dulu..rasanya leh mampu tu…

    146. Effa berkata:

      Dear En Din…
      Saya dah jumpa dah kedai tu.n dah buat dah…ada la kena dekat RM100.00…Ada pantang makan apa2 tak sebelum dia terkopek sendiri tu…

      • din berkata:

        to effa,

        dulu ada tnye gak…die kata x de pantang…
        hantam sajala labu…heheh

        • azu berkata:

          kat time square tgkt 3 tu, ape nama kedainya?

        • aku_ sedih_gilerrr berkata:

          sye ade thi llt kat muka .. so sya ingat nak g time square tgkt 3 tu try buang thi llt ni… malu la kwn2 sya asyik ejek je.. drng ckp sye ni plik la mcm2 lg la.. tp sbnarnye hati saya ni DAH PEDIH!! sngat.. sya arap thi llt sya ni bleh hilang spnuhnya! spya sya lpas ni lbih ykin utk berdpan dgn org rmai..

        • aku_ sedih_gilerrr berkata:

          stu lg utk sape2 yg tak de thi llt tu… tlong la jgn nak ejek org yg ade thi llt ni!! sedih gler tw!! korg puas hati ke dgn mngejek kt org yg ade thi llt ne?? dorg tak minta pn thi llt tu ade kat dorg.. ingat dunia ni berpusing Tuhan bila2 ja bleh blas… so insaf2 la..

        • motif? berkata:

          to aku_sedih_gilerrr

          ala..slalunye budak2 y dok suke mngejek..hai..nak wat camne..bdak2 kan..xkan la nk layan…tP dlm hati tuh pedihnye larh nak trime.asyek2 kite je jd bahan kann..nak piat tinge kang ank 0rg…sabarrr jela..

      • sue berkata:

        to effa
        skrg thi llt awk da hlg la?bsr ke saiz dye sblm hlg??memg hlg spenuhnyer ke???
        sy ad thi llt ats bibr.pnah a wt rwtn kt herbaline..mhal cz doc ckp sy nyer thi llt hdup n tmbul
        after rwtn hlg sket jer yg kt tgh2,yg kt brai2 xhlg pn..
        skrg rse cm nk g cb yg kt tm sq..

        • effa berkata:

          Hai..Sue,
          Saya punya tahi lalat dah tak timbul lagi macam sebelum ni..tapi bila kuping tu dah baik, memang amazing la….Thank you En Din yang dah suggest kat timesquare tu.berkesan. Sue cubalah…memang nak cantik kena sakit sikit…

      • azu berkata:

        salam.ms.effa, kat time square tgkt 3 tu, ape nama kedainya?

    147. addynur berkata:

      bagaimana nak membuang tahi lalat mati kat muka ni ekk..
      help..ada banyak la..yg kecik yg besar.. i nak cuba petua tradisional or rawatan kat luar yang murah. sila bgtau ye..

    148. ida berkata:

      Assalamualikum..

      Rasa nak myampuklak kat cni coz aku baru buang mole. Buat kat private caj Rm300 kat dua tempat. Tahi lalat timbul n besar satu kat pangkal mata n satu kat dahi.Buat kaedah laser n amek mase skejap aje lebih kurang 5-7minit setiap mole.. skrg dalam proses pemulihan kadang2 rase gatal gak,tp bekas mole 2 da makin mengecil n doc kate dia akan pulih n xkan meninggalkan parut,kalo ade pon xnampak sgatla. Kalo korang nak try aku buat kat tempatni, KLINIK JAMUNA,BATU BERENDAM MELAKA. TEL:06-3177117

    149. wana berkata:

      en din…ape nme kda buang thi llt kt tm sq 2??
      sy pn nk g try gak

      • din berkata:

        slm wana…sy x pasti lak nama die. Klu masuk dr main entrance naik tk3 belah kiri ,kdai hujung skali (dpn salon rambut)…. toke dia mdm cina.

        Slmt mncuba yer

    150. biya berkata:

      slm,sy biya umo 16 taun..sye de tahi lalat tepat2 kat tgh idung,x de ar bsar sgt..sye malu ble org ckp psl tahi lalat sye…sye dgr de rwtn kat tmesquare..berksan ker??skit x??harge nye bpe ek??tgkt bpe??nme kdai 2 ape??plzz blzz..
      please help me…

    151. Jean berkata:

      Btul KA..rwatan mgunakn sbun+kapur u berkesann sngt…sebab sya ada tahi lalat kecil,timbul lagi tuu kat hidung,sya prnah juga tfikir nak cuba rwatan sbun+kapur tu..tpi sya tkut,x yakin dgn cara itu.
      ada kah cara rawatan lain…??kat kota kinabalu ada ka tmpat rawatan yg lebih berkesan.sepa2 yg tau..HELP ME.sedi lha,nak jmpa kwn lama pun malu..

    152. biya berkata:

      jean dah cbe ker sbun+kapur??

      • Jean berkata:

        blum lgi…krna tkut,skit, mninggalkn bkas N klhtn sprti mlecet kee..sbb sy nhe slalu kluar utk urusan2 keja..ada kah cara lain…atau mmg rwatan ni sngt bkesan.

    153. sarah berkata:

      kaceem_91 Berkata:
      September 18, 2008 at 10:24 pm | Balas

      PENTING UNTUK D BACA… SALAM SEMUA… SY DH BUANG SEMUA TAHI LALAT SY… SY GUNAKAN PRODUK MAGIC TOUCH DARI DWI D`BEAUTY TERNYATA BERKESAN… HARGA PRODUK INI SEKITAR RM180.. KALAW NK BNYAK INFO LAGI.. BOLEH BELI MAJALAH (MISTERI) ..ADA INFO TENTANG PRODUK ITU… HRAP SDIKIT SBNYAK MEMBANTU ANDA SEMUA,,, PERCAYALAH…

      hi, saya da pakai magic touch…RM180 keluaran Dwi D’Touch. bulan 5 2009 tahun lepas. tahi lalat saya jenis tahi lalat hidup. bila saya gunakan memang berkesan selama 6 hari da tanggal. alhamdulilah. masalah nye…sekarang ni da dkt setahun. bekas tahi lalat saya tu, timbul.. bukan warna hitam.. tp, kulit dan tahi lalat kecil cam tumbuh. tolong bantu saya. sy takut akarnye x mati..(kwn2 yg ckp),, ditakuti tumbuh balik tahi lalat tu.. tolong ye.. terima kasih kawan2.

    154. avoke berkata:

      kt mna nk buang taik lalat kt kdah ngan pnang??

      • musfirah Binti Mustafa berkata:

        kat penang ada di kompleks megamall prai penang cara tradisional..alhamdulillah..cara wat tu mcm dalam pakar doktor dari china kaedah sama.kira saya x was2..ni alamat nya jenrich exclucive business no 2 167 megamal pg 2828 prai jaya near carpark 2a & 2c entrance 2nd floor.kena telefon untuk temu janji..coz selalu outstation.Jennifer Eng 0165586490..saya wat kena caj rm200 depend saiz tahi lalat tu..saiz tahi lalat yg saya buang ada lah lebih kurang 5mm.

    155. adila razak berkata:

      salam
      saya ade taik lalat die seblah mta kanan…kwan2 slalu ngejek sy…sy x than…btul ker dkt kuantan,dkt megamall dpan panggung wayang tue bleh buang taik lalat…brapa harganye..??die gna kaedah lazer ker..??

    156. fara berkata:

      saya mempunyai tahi lalat hidup di bahagian hujng mata saya.saya berasa kurang berkeyakinan untuk berhadapan dgn orang..berapa kos utk membuang tahi lalat ni..??adakah semua klink pakar kulit mempunyai rawatan membuang tahi lalat..??

    157. dura berkata:

      Hai..semua
      sy juga mengalami mslh yg sama skin tags dimuka..
      apa kata cuba layari http://www.Biopearl.net sbb spa nie ada menawarkan pakej membuang tahi lalat n skin tags d muka..cubalah..

    158. adila razak berkata:

      btul ker brksan…awk dh cba ker…tp sy x ykin sbb taik lalat saya nie dkat mta…tkut kna mta…ade kaedah lain ker..??pakej tue gna krim ker..??

    159. biya berkata:

      slm..sye da buang moles kat idung sye..
      sye gne kapur srih+sbun fab…dye ilang dlm mse 2 miggu..tahi lalat sye jnis idop n timbol..tp skunk da ilang..sye hapi sgt..dye de ksn parut skit..tp skunk da x nmpak sgt,sbb sye sapu minyak bio-oil..ia bksn,korg try ar..klw nk tgk face sye sblom n slps tgk kat http://www.facebook.com/shebby shawal…0r shebby_cekashgurl@yahoo.com….

    160. budak bingung berkata:

      sape2 yg tau tmpat nk buang tahi llat kt area TERENGGANU(k.tengganu)….tlg r bgtau..plsSS…HELP ME!!!!

    161. ira berkata:

      salam..nk tanya pasal kapur+sabun tu,kita kena letak kat tahi lalat hari2 ke sekali je dah memadai?

      • ladycoco berkata:

        kapur plus sabun memang berkesan…letak skali je..ase cam terbakar mole tuh..pastu kawasan mole tu akan terluka n berlubang…2 hari kemudia baru tumbuh kulit baru…lam seminggu dia kering tinggal ler parut…hehehe.

    162. koy berkata:

      salam..nk tahu berapa kos rawatan untuk menghilangkan tahi lalat dan birthmark?

    163. ct berkata:

      salam,sy pn da tahi lalat jgk kt muka…msalahnya tahi lalat sy 2h kn tahi lalat jnis b’gnda..kt pipi,kning n tepi mata…hdup plak 2h…sy mlu nk bdpan ngn org…tahi lalat sy plak mkin lme ia mmbsar,sy nk twu mmg bksan ke gna cra sbun fab+kpur 2h erk??sy tingin jgk nk try tp tkot da effect r…actually,kt muka plak 2h kn??

    164. alieya berkata:

      salam…
      sayer dah wat kat tm sq tu…
      masuk hari ni, dah ckup 2 mggu sayer wat..
      tapi xnampak cam nak tanggal pun…
      jus nampak bekas sekeliling je cam mengelupas sket…
      dah try col no madam alice tu, tapi die suh tggu dlu..
      hhuhuhuu…
      sedihnye…
      ingatkan blh beraya tnpa mole ni dah….
      sayer wat hari tu, rm 50…

    165. dyana berkata:

      hai.. sya mempunyai tahi lalat yg byk dikawasan sekitar wajah sya tetapi umur sya bru nk melangkaui usia 18 thun jdi sedangkan umur sya yg mse muda ni bole ke sya membuat rwtan pembuangan tahi lalat menggunakan laser? dan pembuangan tersebut membuatkan sya ingin membuang kesemuanye kire2 3 ketulan berbiji dan stu pda permukaan yg rata. dan berape kos nye? dan berdktan kwsan tmpt tnngal sya di shah alam atau usj??

    166. mrz B berkata:

      hi ol…
      saye skang umor 24..pnah buang tahi lalat mase umor 18..dgn mgunakan teknik laser…free jer…
      nk taw ktne? d hospital kerajaan….jd..kepada yg berada d mane2…pegi je hospital kerajaan yang utama..tanye ade ke teknik laser untuk buang tahi lalat…sng jerk…cume…skang tahi lalat tu dh nmpk skit sb akar die stil ade..namun ia dh 6 tahun..ok la kn…kalau timbul kembali pon..saya leh buang lg..skang saye nk buang 3 tahi lalat lg sb mse 2 just buang 1…sume 3 tahi lalat tu di muka..hidup lg taw..huhu…wish me luck..yeah!

    167. fuad berkata:

      sye ada thi llat hidup kt kening.nk tnya tempat yg blh buangkan thi llat niee..klau blh di area sg.petani atau kulim.please…

      • yuslina berkata:

        kat perai atas klinik kulit socka..rawatan laser harga ikut saiz..x sakit pun n cepat amik masa dlm 15 minit..ari ni saya p buang kena charge rm 180 je..

    168. siti berkata:

      sy nk citer..sy pon ada masalah tahi lalat neh..
      tahi lalat sy kat pergelangan tangan kanan..
      sy amat malu dan kurang keyakinan bila behadapan dengan orang…

    169. fafa berkata:

      Salam. Hi semua.. Saya da pegi kt tmpat time square tu semalam. Murah je. Dalam RM10-RM50 (harga ikut size). Saya punya tahi lalat kecik jer so kena la dalam RM10. Tapi saya macam kurang yakin la. Saya buang 2 tahi lalat. Satu dekat muka dan satu lg dekat belakang leher saya. Yang belakang leher tu ade harapan tuk hilang. Yang dekat muka ni macam hidup balik jer tahi lalat die. Ni baru 2hari. Madam cina tu cakap die boleh hilang dalam 4 ke 7 hari. Tapi saya mmg btol2 tak yakin dgn tahi lalat kat muka ni boleh ilang ker tak. En.din.. Ape pendapat awk? Takut la

    170. shukor berkata:

      Saya takutlah pakai laser laser ni. Cara yang senang sikit dan yg bolleh pakai di rumah ada tak. Tolong sikit sesiapa.

    171. iris berkata:

      saya dah buat petua fab + kapur 2….berkesan jugak..dalam masa 3 hari tahi llat saya dah kering….tpi tinggal parutlah….sekrang saya tgh cari bhan tuk hilangkan parut plak….

    172. Jas berkata:

      Di mana dapatkan rawatan laser dekat area butterworth,penang? dan barapa kosnya?

      • yus berkata:

        kt perai atas klinik kulit socka..rwatan laser..harga ikut saiz..klu lebih dr 1 biji ada diskaun..x sakit..amik masa dlm 15 minit je ni no tepon dr tu 0124216951..

    173. syafiq berkata:

      boleh saya tahu dimana boleh buat tatto sekitar kl?

    174. alin berkata:

      actually kn, rawatan laser ni pn leh untuk ilangkan parut jerawat skali…bce kt newspaper

      sy tringin untuk mncube…

      pd sesiape yg pnh try rwatn laser n brhasil kongsilah pengalamn ngn sy…
      tQ

    175. eya maria berkata:

      sye prnah ade thi llat dlu…..sy mlu sgt..kwn2 sllu ejek..sy sdih sgt…rse mcm nk mti je…tp lpas sy gne ptua mggunekan kpur + sabun FAB…sakit skit la…tp lme lme dye akn terjatuh sndri dlm mse sminggu hngge 2 minggu..try la cube

    176. yayot berkata:

      saya mempunyai masalah taik lalat yg sgt serius..dari lahir sy memnpunyai taik lalat di seluruh badan dan muke..
      setiap taik lalat sy berbeza2 saiz dan jenisnye..
      sampaikan sy xleh tgk badan saya sendiri di depan cermin..
      dr kecik sy diejek oleh kawan2 sy sebab taik lalat ni..
      sy ade usaha utk buang ioi subang.. ade 1 kedai kt ground floor berdekatan dgn kenny roger..
      setiap harge taik lalat berbeza dgn saiznya..
      sy dah buang 10 biji dan semua yg berharga rm10..
      alhamdulillah sy mempunyai keyakinan skrg nk bhadapan dgn semua org..
      wlpun ade byk lg xbuang..semua taik lalat sy jenis hidup n rata kat kulit..
      tangan, kaki, badan sy xbuang lagi..sbb 2 sy cari kaedah laser nk buang ni..ade x kat mane2?
      sbb hal ini buatkan sy x berkeyakinan tuk bercinta ..dan berkahwin..helppp..

    177. ila berkata:

      saya nk tnye mahal x kalau nk buang tanda lahir gune laser sbb tanda lahir sy sebesar ibu jari kaki..kpd sesiapa yg ad pglmn dan tau, hrp dpt kongsi b`sama..sy sgt memerlukan bantuan anda…

      harap balas

    178. Nurul berkata:

      Salam…saya nak minta tlong ler kat sapa2 yg tahu kat mana nak dptkan rwatan laser buang tahi lalat tu kat negeri sarawak ni?? xpun kat sabahla…tlonglaaaa … saya nak sngt buang tahi lalat kat muka saya ni .. :’(

    179. Rizal berkata:

      please email me i want you nomber

    180. ridzuan berkata:

      sy ada tahi lalat yang hidup dan berbulu kat kiri atas bibir. sebabkan bulu tu, sy kena cover dgn misai. ada cara ke nak matikan tahi lalat hidup, tak nak buang.

    181. yaya berkata:

      ade x yang penah cube gune nanas dan limau purut??sy slalu dgr petua nih..tapi xsure…

    182. Kawan Doktor berkata:

      kepada sesiapa yang tinggal di sg petani yg ingin membuang tahi lalat or birthmark , tgglkan email andaaa .

    183. sue91 berkata:

      salam,ada sesiapa tahu tak tempat membuang tahi lalat dengan laser dekat area kota bharu atau mana2 lah.yang penting dekat kelantan.kalau boleh nak no phone skali pleaseee

    184. Seri berkata:

      Hi, Herbaline pun boleh. Memang berkesan. Ni website dia. http://www.herbaline.com.my/
      rm 50 satu tahi lalat, saiz biasa la, kalau besar sket maybe charge lain sikit. Harap boleh membantu. :)

    185. lisa berkata:

      cuba tgk2 kat website ni : http://www.moles-free.com/. sy pun baru je nk cuba. harap2 berkesan lah.

      dah cuba guna sabun + kapur sireh, mmg betul spt pengalaman org len. cuma pesan sy berhati2 lah. kalau blh sapu guna cotton bud dan letakkan betul2 atas tahi lalat shj, jgn terkena kulit. rasa memang perih sgt, tapi x lama lps tu tahi lalat macam cair dan membentuk keruping. tapi yg sy punya mungkin terlebih letak smpai jd bentuk kawah dah, haha…

    186. Akhu_7035 berkata:

      aku ada tahi lalat timbul kat dagu (belah rahang kanan)…so,agak susah utk aku nk gunting janggut aku,pernah kat kedai gunting,uncle tu tersikat skali tahi lalat aku (time nk trim janggut laa..).pedih siot tp xkn la nk nangis kot..kehkehkeh.

      skrg aku try kapur sireh + sabun serbuk tu.phew…pedihnya.time aku menaip ni,kulit tahi lalat aku dh terkopek,menampakkan isi warna merah dan berair…normal ke tu?

    187. Sun Zmin Daniel berkata:

      hai sy ada tahi lalat timbul 3 di muka, so berapa kos & di mana sy boleh dapatkan rawatan buang tahi lalat ni, klu boleh kawasan kl je..

    188. AtOmen TiGa berkata:

      hye..cmne nk call utk wat tmu jnji?? nk buang la tahi lalat. da bsar pon..

    189. YunYun berkata:

      saya nak bertanya…di mana rawatan ini di jalan kan? dan berapa kos nya? sebarang balasan sila email kan kepada saya di

      angel_chatwin@yahoo.com

    190. apple berkata:

      yg gune fab n kapur tu cmne nk wat eyk ?
      kne cmpo air ke ?

    191. intan berkata:

      kt area terengganu sng jer..kt wkf tpai blakang psaraya xiri..nme klinik tu klinik D..no tel dye 096802011..try la,pastu bgtau dkt kengkwn lm chat..

    192. shana berkata:

      dh dkt sethn x jnguk blog ni..ramai gak yg dh try laser ye..sy bru nk try laser lps x brjaya pakai krim hrge RM180 li kt pertama..mybe sbb t.lalat sy bsr & tebal..lps sapu krim tu just kuar air & drh je..tp x trtggal pn ..
      sy dh google td,jumpa 1 klinik laser ni -Mediviron Aesthetic Clinic kt wisma UOA II,jln Pinang KL..nmpk myakinkn..harga pn leh thn..kalu kecil RM80 klu bsr lbih dr 3mm RM 300..klu t.lalat lbih dr 30 biji kire RM2500..klu cm sy ni,kna dlm RM380 la sbb 1 kecik,1 bsr..
      tgk dr komen pn bagus servis kt situ..Dr cina lelaki..klu nk repair parut jerawat dgn laser pn leh kt sni..dia ada list hrge ikut rwtn kite nk wat..tp klinik Qistina kt
      trpksala branikn diri utk wat laser sbb nk pi australia thn dpn..nnti mt saleh trkejut beruk tgk t.lalat bsr niey..

    193. faiz berkata:

      dekat area alos setar ada x???

    194. Rose berkata:

      hmm …sy ade tahi lalat kt sebelah hidung kanan ..ianyer timbul n jelas kelihatan ..ade dari waktu lahir lg tp time 2 kecik jew tahi lalatnyer.. adooii skunk nie dh besar r..malu.. !! saye ade dengar gak cara buang tahi lalat kt pusat kecantikan kt The Mall, PWTC.. hargenyer RM50 jew ..dorg kate berkesan..rancang nk try tgk r kt situ tp takut gak ngan kesannyer t..huhu ..but i think lebih bek jumpe doktor kulit dulu jew..

    195. jaa berkata:

      senang je nak buang taik lalat…dekat herbaline beuty ade.. cawagan semua negeri ade.. dengar cita rm 50 je.. lepas tu dia promote prodak alov vera.. aku x pnh cube lgi..dengar cite berkesan..

      • ella berkata:

        sy dah try kat herbaline, sgt mengecewakan, kulit sy mcm melecur, besar sgt lecur nya, dan terpaksa pula pergi pakar kulit, kos kat herbaline around rm700+/- dan terpaksa tambah pulak kos klinik pakar rm 400+/-.. dan skrg, parut masih ada. dan nampak mcm tahi lalat tumbuh balik

        • mamaayed berkata:

          alahaiiii..sy br je nk pegi buang tahi lalat kt herbaline..waaaa..kt mana sebenarnyer yg bagus nk buang tahi lalat nih…stresss la..

    196. ainur cr berkata:

      Perlukan rawatan laser utk buang tahi lalat area Klang :) thanks reply me soon.

    197. amy berkata:

      Berapa kah kos untuk membuang tahi lalat dan hospital manakah yang menyediakan rawatan ini

    198. Sue berkata:

      Nk Tanya berkenaan parut tahi lalat yg telah di buang di pusat kecantikkan.. Masalahnya tahi lalat yg telah di buang itu mempunyai kesan yang Amat ketara dan seperti kelihatan akar Ade lg dan membesar tanpa tahi lalat hitam, tetapi hanya parut nya sahaja.. Apa kah yang Harus sy lakukan?? Ade kah rawatan laser ini dpt menghilangkan kesan tersebut, dan jika berapa kos nya? Sila email sy di ssuraya7788@gmail.com

    199. osmahr berkata:

      Ade balik lepas guna kapur n fab,frust sih

    200. zikriamri86 berkata:

      kt temerloh depan terminal ade..deret pizza..

    201. shana berkata:

      alhamdulillah..t.lalat bsr kt hidung sy dh brjaya dibuang..lmbt skit nk sembuh lukanya tp hasilnya memuaskn..sy wat kt klinik pakar kulit di ipoh..hrge RM 500..t.lalat sy bsr.. doktor tu potong & laser..x sakit pn sbb dia bius dlu..rsa best bile dh xde t.lalat bsr ni :)

    202. azura berkata:

      nk dptkn di mne

    203. Greetings from Ohio! I’m bored to death at work so I decided to browse your website on my iphone during lunch break. I enjoy the knowledge you provide here and can’t wait
      to take a look when I get home. I’m shocked at how fast your blog loaded on my phone .. I’m not even using WIFI,
      just 3G .. Anyways, amazing site!

    204. yat berkata:

      salam…saya ada tahi lalat di bibir mulut bahagian bahagian bibir bawah…tahi lalat rata seperti bintik hitam…adakah selamat guna kaedah kapur + serbuk fab? sebab tahi lalat ni di bahagian mulut..takut gak nak cuba.

    205. Elisha berkata:

      Hi! Would you mind if I share your blog with my twitter group?
      There’s a lot of people that I think would really appreciate your content. Please let me know. Thanks

    206. I got this website from my buddy who told me on the topic of
      this site and now this time I am browsing this website and reading very informative content here.

    207. bella berkata:

      kat area bandar johor mane nk cari rwatan laser buang tahi lalt?

    208. liana berkata:

      berapa biaya membuang tahi lalat

    Tinggalkan Jawapan

    Fill in your details below or click an icon to log in:

    WordPress.com Logo

    You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

    Twitter picture

    You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

    Facebook photo

    You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

    Google+ photo

    You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

    Connecting to %s

    Follow

    Get every new post delivered to your Inbox.

    Join 343 other followers

    %d bloggers like this: