Info Mati Pucuk ~Lelaki Menderita Dalam Diam

Masalah mati pucuk ini biasanya berlaku bagi mereka yang berusia 40 tahun ke atas.Ia juga mungkin disebabkan jika individu tersebut mengalami kemalangan.Ini adalah kerana saluran darah di bahagian zakar mereka tersumbat.

Syarat utama menuju kebahagian perkahwinan ialah melalui mencapai potensi seksual atau kemampuan seks yang didambakan. Ia merupakan syarat paling utama. Kemampuan seks seorang suami memegang peranan penting dalam usaha membina kerukunan dan kebahagiaan rumahtangga.

Sebaliknya kehancuran rumahtangga yang disebabkan kerana tiadanya potensi seksual suami berpunca setelah adanya perjuangan yang memberikan hak dan peranan yang sama pada wanita dalam bidang seks.

Mati pucuk adalah cacat seks yang mengakibatkan seseorang tidak mempunyai keupayaan untuk bersetubuh. Mati pucuk ini merupakan kecacatan yang serius iaitu boleh menghancurkan perkahwinan kerana pasangan tidak dapat menghasilkan keturunan.

Orang lelaki yang tidak mampu melaksanakan persetubuhan disebut impoten apabila batang zakarnya lembik. Kalau dalam bahasa Arab disebut “Unnah” atau dalam bahasa kita sebagai “mati pucuk” pada batang zakarnya.

Hendaklah dibezakan antara impoten dan lemah zakar. Impoten adalah orang yang tidak mampu melakukan persetubuhan di mana batang zakarnya lemah, tidak boleh berdiri. Tetapi ia tetap mempunyai nafsu berahi yang amat besar. Sedang orang yang lemah zakar adalah orang yang mempunyai potensi seksual namun ia dingin sekali nafsunya untuk berhubung kelamin.

Dalam hal ini terdapat tingkat kemampuan seks, iaitu ada orang yang potensi seksualnya sederhana sahaja. Ada yang potensi seksual sangat besar dan ada pula yang sangat dingin.

Impotensi dapat dibahagikan kepada dua kategori iaitu:

Mati pucuk

Mati pucuk organik disebabkan oleh sesuatu penyakit dalam badan
ataukerana gangguan jasmaniah.

Lemah Zakar

Lemah zakar bererti tiadanya kesanggupan melakukan seks akibat gangguan mental.

Sebab-sebab mati pucuk organik antara lain adalah disebabkan berikut:

Setiap penyakit yang mempengaruhi bahagian kelamin seperti radang pada bahagian kelamin internal, kelenjar prostat yang lembik dan membengkak, bahagianvesicula seminalis di mana terdapat semen disimpan, tumor

Penyalahgunaan ubat-ubatan, alkohol, bius dan nikotin rokok dan sejenisnya Menyebabkan merosotnya daya seks.

Tekanan darah yang rendah dan penyakit kencing manis, boleh menjadikan seseorang mati pucuk.

Gaya hidup seseorang yang tidak sihat sejak lahir walaupun ini jarang berlaku adalah sebab terjadinya mati pucuk organik.

Umur tua juga akan mempengaruhi kemampuan untuk melakukan hubungan
kelamin sama ada boleh atau tidak.

Kebiasaan masturbasi (melancap) ie. Memuaskan nafsu seks dengan tangan akan menyebabkan mati pucuk.

Keletihan yang berlarutan juga menyebabkan mati pucuk.

Coitus interuptus atau persetubuhan terputus boleh menyebabkan seseorang mati pucuk. Cara ini menimbulkan radang pada vesikula seminalls.

Kesihatan yang terganggu berpunca dari penyakit-penyakit yang berkaitan dengan darah, jantung atau ginjal pun boleh mengurangi dorongan seks yang akhirnya berubah menjadi mati pucuk.

Lemah zakar disebabkan oleh:

Takut kalau isteri hamil merupakan sebab yang menyebabkan impotensi.

Orang yang bersetubuh dengan disertai rasa takut mendapat anak akan menyebabkan daya ereksi menjadi lemah.

Rasa jijik dari salah satu pihak boleh melenyapkan dorongan seksual suami.

Mengalami tekanan hidup seperti rugi dalam perniagaan, tekanan dan kegelisahamengenai pekerjaan mengganggu daya keinginan seks.

Rasa takut, muak dan bimbang dapat menurunkan daya keinginan seks.

Pada dasarnya gangguan mental adalah punca berlakunya lemah zakar.

Lelaki yang lemah zakar alat kelaminnya kelihatan normal.Tetapi tetapi batang penisnya tidak dapat bereksi sehingga tidak dapat menembus di dalam liang faraj waktu bersetubuh. Hal ini seterusnya boleh mengakibatkan gangguan jiwa.

Mati pucuk dan lemah zakar adalah dikategorikan sebagai suatu penyakit. Maka hendaklah berusaha menyembuhka. Usaha penyembuhan merupakan langkah yang baik. Dengan dapat mengatasi mati pucu dan lemah zakar bayangan kelam yang selama ini menghantui setiap pasangan suami-isteri akan bertukar menjadi sinar cerah.

Usaha menyembuhkan mati pucuk lebih mudah diatasi daripada lemah zakar. Usaha penyembuhannya mesti dilakukan secepat mungkin sebelum boleh mencapai tahap kronik. Ilmu kedoktoran menemui cara-cara yang sangat efektif untuk menyembuhkan mati pucuk ini. Di antara cara-caranya ialah melakukan pembedahan, menyuntik hormon kelamin lelaki yang sudah dimurnikan dan merawat menggunakan ubat-ubatan tradisional.

Pendek kata berkat kemajuan ilmu kedoktoran masa kini, masalah mati pucuk sudah dapat dikenalpasti dan diberi diagnosis iuntuk diatasi. Jadi kita usah berputus-asa bila dapat penyakit asal berikhtiar secepat mungkin dan berusaha dengan bersungguh-sungguh.

Cara mengatasi lemah zakar antara lain dengan melakukan penyelidikan latar belakang sejarah seseorang dari awal sehingga mendapat dari lemah zakar. Pekerjaan seperti ini harus ditangani oleh seorang ilmu kejiwaan Dan ini bererti penyelidikan dilakukan ke atas latar belakang kejiwaan pesakit itu.

Setelah melalui analisa yang mendalam ini dan diketemukan sebab-musababnya sesorang menjadi lemah zakar (iaitu ketakutan, atau kurang adanya kepercayaan akan kebolehan seseorang melakukan seks atau rasa muak terhadap perilaku isteri terhadap dirinya dan lain-lain lagi) sikap keterbukaan suami-isteri di dalam usaha menyembuhkan lemah zakar di hadapan doktor yang memeriksanya adalah perlu sekali. Jangan sekali-kali menyembunyikan masalah-masalah yang dirasakan mengaibkan daripada doktor pakar jiwa. Terangkan satu persatu masalah yang dihadapi.

Lemah zakar memerlukan usaha yang sabar dan lama. Tetapi usaha itu lebih cepat berhasil jika ada bantuan dari pihak isteri yang menjadi teman suami dalam hubungan kelamin. Dorongan isteri, kehalusan budinya, kesabarannya akan mempercepatkan proses pemulihan lemah zakar suaminya.

sumber :majalah timang

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

APAKAH tanda-tanda seseorang itu mengalami masalah mati pucuk? Adakah ia boleh diubati dan bolehkah seseorang lelaki mati pucuk mendapat zuriat?

KHAIRI,Skudai, Johor

———————————

MATI pucuk berlaku apabila lelaki mengalami rangsangan seksual tetapi zakarnya tidak menunjukkan sebarang respon atau dalam erti kata lain tidak menegang atau tiada ereksi.

Jika ia berlaku sekali-sekala, ia dikenali sebagai disfungsi erektil peringkat pertama. Jika kekerapannya semakin banyak adalah disfungsi erektil peringkat pertengahan dan jika terus berlaku, itu adalah mati pucuk tetap atau impotensi.

Ada juga mati pucuk yang berlaku secara tiba-tiba. Itu mungkin akibat tekanan psikologi atau perasaan. Jika berlaku secara berperingkat, ia mempunyai kaitan dengan masalah kesihatan seperti kencing manis, darah tinggi, jantung atau pengambilan ubat darah tinggi.

Gaya hidup tidak sihat seperti merokok, mengambil minuman keras, tidak bersenam, obesiti dan tekanan juga adalah penyebab permasalahan ini.

Lelaki yang mengalami masalah mati pucuk tidak mampu bersetubuh dengan pasangan dan tentu tidak dapat menyalurkan air mani ke dalam faraj, kecuali jika dia dapat mengeluarkan air mani ke dalam bekas dan dimasukkan ke dalam faraj. Jika demikian, kemungkinan kehamilan berlaku ada. Jadi, lelaki mati pucuk sebenarnya masih mampu mencapai ejakulasi jika dia klimaks.

Mati pucuk berlaku apabila pengaliran darah ke dalam otot zakar tidak lancar. Jadi, otot zakar tidak padat dan tiada ereksi. Apabila pengaliran darah ke dalam otot zakar cukup, maka ereksi akan menjadi dan kekal.

Urutan tidak akan mengakibatkan pengaliran darah ke dalam otot zakar. Ia hanya merangsangkan urat saraf dan mengakibatkan zakar memejal (bukan keras!!).

Jadi ia bukanlah rawatan berkesan. Langkah terbaik ialah dengan rawatan moden seperti menggunakan alat pam vakum yang boleh menyedut darah masuk ke dalam otot. Suntikan ubat ‘vasodilator’ yang boleh mengembangkan salur darah juga boleh digunakan selain pengambilan ubat PDE-5 seperti Viagra, Levitra dan Cialis. Ia melegakan otot zakar dan memudahkan ereksi berlaku dengan kemasukan darah yang banyak apabila lelaki itu terangsang.

33 Responses to Info Mati Pucuk ~Lelaki Menderita Dalam Diam

  1. rm1juta berkata:

    Boleh cuba pulihkan atau elakkan dengan terapi ini.

    http://rm1juta.blogspot.com/

  2. wan berkata:

    pe viagra yg boleh d percayai atau d luluskan oleh kerajaan dan telah terbukti berkesan..
    ke2..dekat mane wan leh dapt kn viagra itu???

  3. Muhammad Redzuan berkata:

    Saya nak tau,adakah terdapat sebarang kesan negatif apabila menggunakan vaccum pump??

  4. kamil berkata:

    masalah ini dengan brjumpa doktor pakar atau jmpa doktor klinik kerajaan

  5. kamal berkata:

    apakah tanda-tanda mati pucuk seperti kepala zakar tidak keras atau pendek kata lembut namun batang zakar tetap mengeras. selama ni keras dan bekilat jer kepala zakar aku. ni tak… sedikit berkedut dan lembut jer…saya selalu gak melancap. ni yang buat aku takut ni… dalam seminggu paling kurang 2@3 kali… dan paling kerap sampai 526 kali seminggu…. tolong bg sesiapa yang nak tolong aku k…. saya ada pam vakum tapi takut nak pakai. pakai sekali ada efek sakit dan kebas sedikit pas tu takut lain plak jadinya…

  6. Ahmad berkata:

    Saya sudah berkahwin lebih dr 3 tahun, namun semenjak 3 bulan yg lepas saya mengalami masalah lemah zakar sehingga tidak dpt bersama dgn isteri kerana masalah zakar yg tidak dpt memasuki faraj isteri kerana kurang keras. Namun saya pernah mencuba untuk elancap sendiri, dan tiada masalah dr segi kerasnya. Zakar saya tidak berapa keras apabila hanya bersama isteri sahaja. Jadi apa yg saya perhatikan masalah ni berlaku apabila bersama isteri bukan melakukan bersendirian sprt melancap.

    Jadi apakah langkah yg perlu diambil?

  7. kimie berkata:

    saye mule melancap dari umor saye 13 thun lg,agak kerap jgaklah sye melakukan onani nie…seminggu dlm 5 kali….skrg saye berumo 20 thun dan kesannyer telor saye sudah senget dan x stabil…zakar saye pon dah mule pudar dan x berkilat….air mani saye pon turut pudar dah tak pkat mcm dulu…harap2 masalah saye dapat diatasi…saye btol2 mnyesal diatas ape yg saye lakukan skrg nie…

  8. shikeARI berkata:

    ye le kalu mati pucuk waktu muda.memang mentakitkan hati.’flames of desire’ tengah naik keinginan ada tapi ‘abang’ tak mau togak.mak oii raso nya amat pahit samo sekali…itu lah jgn merancapatau ‘main’ sesuka hati…kawin aje dan tala puas2 nak tukar sering ganti pun…pilihan di hati di kemudian hari. kalu sogan nak terpacak…raso den lebeh baik mati ajo la….(otak den ajo ya..jgn rejun klcc dah lah)

    SUNYI NYO LAMAN INI “DEN ON BEHALF LAMAN NI” web master ..walau pun tak do pelajaran meninggi “” MENGUCAP SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN””

  9. Selamat Hari Raya berkata:

    -Hilang kuasa menengang.terpacak.bagunan dgn tegang dan keras

    -hilang upaya unto menembusi kedalam “”””/
    -tegang sementara.lepas tu abeng ku sayang turun-lembik kembali

    -Psychological ada lah masaalah utama.selain drp penyakit atau jangkitan ahkibat perbuatan lampau-pegaulan bebas-Rasa muak…dah terlampau koyang makan…sobab dah puas yg itam ke. kelabu asap ke.kuning langsat ke .putih melepak ke…semua dah dah taste.tak do lagi yg demo belum raso…gah ye..ambil habuan..

    -sebab. dah hilang sayang-mendendami pasangan…macam btg pi
    sei …berpenyakit-resah diri-kecederaan anggota badan-termakan ubat-pelali – pelemahan…umor meningkat pun di ambil kira…masaalah urat saraf cedera-berpenyakit.

    -cuba makan tongkat langit (((effa tau)))-tongkat ali.ubi jaga.urut.mandi ayor panas.ubat urat saraf.makanan panas-repah ratus.senaman. ubatan.ubah cara hidup-tekanan diri.injedtion to ‘abang syg u tu” guna vacum-pump.pembedahan…dulu kat round about ke sengambut jln kucing . org ,makan VIGRA tala dua awek sekali gus dale kereta demo bogel ..hingga hilae nyawo dio..petikan ahkbar le….wallahuallam

    -Mak ooooiiiii kalu bondo tak naek,ibarat musang tak do gigi.lihat ayam golek atas mejo ajo leh…ayok liur meleleh….sian bonar aku raso…..oh tuhan ….seksa nya aku….

  10. akurajaruanganini berkata:

    “”Ye, le benda tak mau naik. tapi keingin nak mengelegak.memang kexewa sama sekali hingga ke pagi.kalau boleh masa berpatah balik dah pasti aku,tidak ke ‘belakang mati’ dah tentu aku tidak gasak sana sini.ini ada lah hukuman yg ku kecapi.sebelum mati”” bisikan man telo kat dema…

  11. apih berkata:

    adakah melancap mnjadi mnjadi sbb mati pucuk??

  12. Shahrul berkata:

    Saya mempunyai masalah sama seperti kamal yang menghantar komen pada 13 julai 2008 diatas (kepala zakar tidak keras namun batang zakar mengeras seperti biasa pada saat erection), apakah rawatan yang berkesan untuk masalah ini, saya telah pergi ke klinik dan dinasihatkan mengambil ubat ginkgo biloba untuk melancarkan peredaran darah, tapi masih tidak berkesan, boleh bagi tips untuk saya merawat sakit ini. Boleh bagi cadangan klinik manakah yang sesuai saya pergi. Terima kasih.

  13. Zam berkata:

    saya mempunyai masalah juga mengenai zakar.umur saya 24 tahun dahulu saya memnag kerap onani tahun nie sahaja saya ” teronani 15 kali ” ..saya mula onani sejak usia saya 11 tahun ..sebelum berkhatan tapi x mengeluarkan air kerana belum berkhatan .tahap paling teruk saya beronani pada usia 16 tahun ….satu hari 5 kali boleh lah dikatakan hari hari saya buat …pada usia saya 18 tahun saya mula kene efek nya …air mani saya tak sekuat dulu kerap letih dan mengantuk .lebih teruk dalam tahun dari 2004 hingga skg …air mani saya cair .,pancutan pertama agak banyak xpi x begitu kuat ..pancutan kedua dan ketiga sepancut je ..dua buat kerandut saya lari dari kedudukan asal sebiji di atas sebiji di bawah jadi kendur ..zakar seperti sudah mati saya punya berat badan mencecah 130 kg …zakar saya ” termasuk” segan nak keluar kena tarik baru kuar ..kerna apa bila angin kuar zakar saya akan tegang walau bengkok ..kerap kali kuar sendiri dan meleleh ..apa kah ada peluang untuk saya pulih ….kerana saya perlu kan semula kekuatan tenaga batin saya untuk saya lebih kuat menjalankan apa apa jua tanggungjawab ..bkn pada kahwin sahaja ..kwn kwn bantulah saya ,saya dah terlalu terseksa………..

  14. x berkata:

    skrg ni byk sangat mati pucuk risau aku..kat demo..nanti pak negro conquered lak ‘tanah’ ket sini

  15. Karie berkata:

    Punca remaja melakukan Onani adalah berpunca pergaulan dengan rakan sebaya yang suka bercakap hal bekenaan seks, padahal usia baru mula meniti belasan tahun. Pengaruh rakan sebaya juga mempengaruhi remaja mudah menonton filem lucah, melalui internet, media CD dan sebagainya, akibatnya nafsu syahwat tak dapat dibendung. maka, perbuatan Onani la penyudahnya. Kesan dan akibat cukup mendalam. Hingga terbawa ke Alam Perkahwinan setelah usia mencecah 20 tahun ke atas.
    Apabila masuk alam perkahwinan, inilah punca-punca pergaduhan hingga ada sampai kepada kes penceraian. Cukup sedih apabila perkara ini berlaku.

  16. Rizal berkata:

    Memang benar, Perbuatan Onani (melancap) akan akibatkan zakat mengalami mati pucuk. Apa yang Nabi tegah dan larang semua ada kebaikan. Cuma manusia ni suka ikut nafsu yang didorong oleh syaitan. Perbuatan Onani ni, kita sendiri bleh nampak iaitu perbuatan memaksa air mani keluar untuk capai tahap klimaks bagi lelaki. ini yang sebenar iaitu perbuatan MEMAKSA. Lama kelamaan, zakar seseorang yang suka melakukan perbuatan Onani ini akan cepat sensitif terhadap keluarnya Air Mani. Urat-urat di bawah zakar akan mati. Bagi sesiapa yang suka melakukan Onani, cuba periksa sendiri, nampak urat kehitaman, itu tandanya saluran darah seakan tersumbat. Pengaliran darah pada zakar tidak sempurna. Urat-urat halus yang tidak nampak pada mata kasar, kemungkinan putus. Nampak di mana kesan dan akibat perbuatan Onani. Kena Rasulullah cukup melarang seseorang itu melakukan perbuatan Onani. Kepada remaja-remaja, bimbinglah akhlak supaya tak terjerumus kepada perkara seperti ini. Wallahualam

  17. lando berkata:

    aku pun baru alami kejadian yang sama minggu lepas. selalu dapat la main 3 trip berterusan dan batang tetap keras. tapi terkejut lak bila ari tue lepas pancut kali pertama batang terus give up.sekarang nak keras pun susah. so apa saranan untuk elak jadik lebih teruk lag???tolong la

  18. MOHD HAFIZ berkata:

    34 sebab mangapa anda memerlukan goji
    termasuklah merawat masalah mati pucuk

    di sni sya sertakan khasiat goji..

    http://www.healthbuilders.com.my/pdf/goji_book_malay.pdf

  19. musmun88 berkata:

    …bayangkan lah azab nya, keinginan nak makan ayam golek atas meja keinginan mennara meluap2 nak nak ayor lior turun berjela2 keluak ke pipi tampa di sedari, terkulum2 dalam mulut berkeinginan,perasaan nya macam pompuan kepunan nak makan mempelam muda laaa..terkilan nya di hati kalau tak dapat menikmati.. tapi kerana pantang berpenyakit anda tak dapat baham, bagi keinginan di hati, terluka nya hati amat sangat , sampai nak menamat kan diri..tak guna hidup lagi,itu lak perasaan diri kalo ‘benda’ dah tidur mati..

  20. eddei berkata:

    Untuk masalah sebegini, cuba buat senaman, jauhkan dari minum air batu.
    Selang seli dengan meminum ar tongkat ali.
    Mungkin juga akibat kencing manis atau kolesterol yang tinggi dalam badan.
    Cuba makan ubat kolestrol.

  21. senior berkata:

    Bab-bab melancap ni aku dah banyak sangat pengalaman. Cuma izinkan aku share pengalaman aku ni. Kot-kot ada yang boleh dijadikan sepadan dan tauladan.

    Aku mula melancap masa umur 14 tahun sampai la ni umur dah lebih 40 sen dan anak dah setengah sedozen pun aku masih lakukannya lagi. Masa aku remaja bukannya ada DVD lucah ke atau apa2 majalah porno, kawan-kawan aku pun tak pernah cerita. Aku sekolah agama, Masa aku form 2, aku cukup tergoda bila tengok kawan-kawan perempuan aku yang tengah nak naik dia punya dada dan punggungnya. Nafsu berahi dah ada datang secara semulajadi. Tapi aku jenis jejaka pemalu.

    Mula2 aku termelancap secara tak sengaja. Masa tu aku tengah mandi aku sabunlah anu aku tu makin lama makin sedap dan tiba-tiba ake rasa kesedapan yang amat sangat lalu melurulah cecair pekat kuning dari anu aku dengan derasnya. Sampai melekat kat diinding bilik air. Aku terperanjat, naik mengigil kaki aku. Sedapnya tak boleh nak cakap. Baru aku sedar apa yang aku buat. Ya Allah apa aku dah buat ni… Ya Allah Aku dah akil balig, dan segala dosa pahla aku kena tanggung sendiri. Aku dah ada akaun sendiri. Start dari hari itu aku sentiasa melancap. Dari umur aku 14 tahun sampailah aku 24 tahun, aku tak ingat satu haripun yang aku tak melancap. . Kadang-kadang sampai dua tiga kali sehari.

    Dalam masa yang sama dari dulu kini dan selama-lamanya aku tak pernah tinggal sembahyang.Rukun islam yang lima tu semuanya aku kerjakan. Aku tahu melancap tu salah dan berdosa, aku sentiasa mintak ampun pada Allah. Allah faham apa yang ada di dalam diri hambanya. Nafsu aku ni terlalu kuat. Kalau tak melancap tak senang duduk… kepala pening… tak boleh tidur dan macam-macam lagi. Puasa, sembahyang sunat semuanya aku kerjakan. Tapi nafsu payah nak slowdown… mungkin ada hikmah disebalik tu.

    Masa kat university di oversea aku tak de mak-we, tapi semua perempuan yang seksi-seksi melayu, pakistan dan omputih kawan rapat dan manja-manja dengan aku. Mereka nilah semua yang mengoda nafsu aku. Mereka semua ni kalau aku ajak buat maksiat aku sure 100% on. Tapi aku ni orang sembahyang. Masa tulah aku tak tahan dan balik mesti melancap dua tiga round. Alhamdulillah aku diselamatkan oleh Allah daripada melakukan zina walaupun kadang-kadang peluang terbuka sangat luas. Melancap menyelamatkan aku dari melakukan dosa besar tu. Aku sentiasa berdoa di dalam sembahyang aku supaya mendapat isteri yang solehah dan dapat menjaga aku.

    Umur 24 aku kahwin. Alhamdulillah isteri aku seorang wanita yang beriman, sabar dan penyayang dan pandai layan lahir batin aku. Isteri aku tak pernah de pak we, cerdik dan berpelajaran tinggi cam aku jugak. Aku confirmed dapat dara tulin. So bila dah kahwin tabiat melancap tu aku dah salurkan kelain… kat isteri akulah… Masa tu aku dan isteri aku jadi harimau. Hari-hari mau. Kadang-kadang satu hari sampai dua tiga kali. Banyak bab-bab tu aku kena ajar sebab bini aku ni innocent sikit. Masa mula-mula dulu bila aku cakap “ I’m coming, I’m coming” dia boleh tanya “where are u going’…. But she is a good student to me. Masa dah kahwinlah kami explore semuanya secara halal.

    Ada aku baca kalau banyak melancap nanti hubungan kelamin ada masalah. Tapi bagi aku tidak. Performance aku sentiasa ketahap gaban. Isteri aku pun sentiasa puas ketahap gaban.

    Anak kami pertama lahir selepas 11 bulan kami berkahwin. Yang kedua sebelas bulan after, lepas tu setiap dua tahun isteri aku melahirkan zuriat. Alhamdulillah anak-anak kami semuanya comel2 hensom2 cantik2 sihat cergas dan cerdik dan pintar belaka.

    Lepas aku berkahwin aku hanya melancap kalau dah tak dapat anu dengan isteri aku, kalau aku dah tak tahan dan bengkak naik sampai ke kepala… especially masa isteri aku period ataupun masa dalam pantang. Ada jugak aku ajak isteri aku buat oral sek dan lepaskan air di empangan aku ni, tapi kadang-kadang dia tak mau… aku tak nak paksa dia, sayang kat dia, tak nak kecikkan hati dia… so aku lepaskan sendirilah. Hubungan kami sentiasa erat.

    Sekarang umur dah 40 sen. Anak-anak dah membesar. Tapi nafsu aku masih kuat dan membara. Isteri pun dah nak 40 sen dan dah slowdown sikit. Tak de la nak tiap-tiap hari macam dulu. Tapi masa dia nak dia punya performance is always above my expectation. Aku pun simpati kat dia, kesian dia penat. Siang bekerja malam kena kerjakan.

    So ada lah gap kat situ. Seminggu dapat anu sekali dua aje. Kekadang dekat sejam aku warm-upkan enjine pun tak leh start jugak. Kalau sampai dua tiga malam enjin tak leh nak start… last-last kayuh sendiri lah… pada aku, aku tahu keharusannya.

    Berbalik pada topic asal melancap. Kalau korang nak melancap mesti tahu caranya. Jangan melancap dengan sabun, memang merosakkan kulit zakar. Melancap gunakan minyak. Ianya tambah menyegarkan dan menguatkan zakar.

  22. shaiful bahri berkata:

    sejak akhir2 ni zakar tdak galak menegang sperti dulu walaupun dirangsang,semasa sya buang air kecil tiba2 air mani keluar ngan tiba2 walaupun sya tdak stim

  23. Fiqry berkata:

    Sye ade soalan dimana sye seorang pesakit batu karang dan sering kali masuk hospital bila sakit da teruk tapi blum oprate…. Soalan sye baru ini semase sye melancap n bile klimax air mani sye tak keluar da sye sentiasa berasa sakit di bahagian 2 biji telur itu…. Sesiape yg arif tlg bantu sye…

  24. jantan berkata:

    saya nak tanya….dlm seminggu 2 ni ..saya nak melakukan hubungan seks dgn isteri..mula2 zakar saya tegang n bila nak melakukannya….ia jadi lembik ..mungkin sebab mood yg x stabil…tetapi bila saya melakukan onani dgn sabun…zakar tegang dan air mani keluar….
    1. Adakah ini mati pucuk?
    2. Dlm bulan puasa…nafsu seks akan turun ke x?dan blhkah ia menjadi mati pucuk jika tidak melakukan persetubuhan dgn isteri?

    • My opinion only..barangkalie urat saraf anda lemah…..perjalanan darah tidak setabil…jangkitan masa2 lalu…terkini…pengambilan…permakanan kurang sehat…ia tidak akan mengahkibatkan mati pucuk tampa sex..tetapi ‘abei’ menegak dalam keadaan tidak menentu..masa – ketika..menyusahkan perasaan diri dan pasangan….cuma exercise…mengerak kan keseluruh anggota badan..gentle massage whole body..dan anu tu….mandi ayer panas..contoh nya pumping exercise dan makanan berlazat..khusus …..untok perjalanan darah-urat saraf..my opinion only

  25. kasih berkata:

    kenapa suami saya kurang melakukan hubungan intim padahal kami baru saja berkahwin dalam 1 bulan.

  26. zorro berkata:

    kadang2 aku bce byk soalan2 korang ni yg tak perlu di jawab

  27. fyza berkata:

    Suami sy hadapi masalah ni. Dia ada penyakit jantung ngan kencing manis cam mana cara rawatannya.

  28. Tengku berkata:

    Saya nak tanya,sejak 11thun lagi saya buat air mani saya keluar hari2 hingga umur saya skgr 14thun…apakah boleh jadi mati pucuk,tapi air mani saya ade lagi…

    • Otai berkata:

      Air mani memang tk akan habis walaupun keluar tiap tiap hari. Janji badan sihat dan otak cergas. Badan kite sentiasa memproses air mani tk henti 24 jam sehari. Adajugak penyakit yg menggangu kesetabilan dan kesuburan air mani. Utk membanyakkan dan memekatkan air mani kena minum banyak madu serta sayuran hijau…mellancap boleh melemahkan badan. Sbb tu lepas melancap kena exersize dan buat stretching dan mandi wajib utk kembalikan kecergasan…..jgn gunakan sabun masa melancap sbb sabun banyak bahan kimia yg boleh merosakkan kulit zakar… Gunakan minyak yg lembut cam baby oil.

  29. Suresh berkata:

    Salam sejahtera, saya sudah berkahwin selama 2 tahun dan masih tidak ada zuriat. Saya ada masalah zakar cepat kendur dan susah nak naik. Sewaktu saya bersama isteri saya, air mani susah nak dikeluarkan. Kadang-kadang keluar pun sedikit sahaja dan itu pun akan keluar balik dari faraj isteri saya setelah habis bersama. Saya juga jarang mengadakan hubungan seks dengan isteri saya disebabkan hal ini. Saya sangat risau dengan masalah yang saya hadapi ini. Adakah masalah saya ini sangat serius? Bolehkah masalah saya diubati dan apakah caranya? Bolehkah saya mendapat zuriat?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 350 other followers

%d bloggers like this: