Bagaimana mengenali jenis gemuk?

Kegemukan adalah dimana berat badan kita melebihi 20 peratus beratus ideal. Ini berlaku disebabkan kalori yg masuk kedalam badan kita melebihi kalori yang diperlukan. Maka akan penyebabkan berlaku pengumpulan lemak dibahagian bahagian tertentu badan.

Kegemukan individu boleh dikategorikan kepada 3 jenis iaitu :-

GEMUK AIR dan GEMUK ANGIN
– Picit bahagian lengan tangan, anda akan merasai lengan tangan mengelambir dan lembik.

GEMUK DAGING – Picit bahagian lengan tangan, anda akan merasa pejal dan padat.

Gemuk air dan Gemuk angin mudah untuk turun berat badan tetapi Gemuk Daging mengambil sedikit masa untuk turun. Gemuk Daging berpunca dari lemak yang berkumpul menjadi tepu dan bergumpal bersama daging.


Rahsia Kuruskan Badan, info lanjut, KLIK SINI


Panduan Diet Dan Langsing. info lanjut, sila KLIK SINI.

13 Responses to Bagaimana mengenali jenis gemuk?

  1. kevin berkata:

    askum…tolongla beritahu ..cane nk kuruskn badan….

  2. manja berkata:

    Badan saya gemuk angin..mcamana nak cepatkan kurus.?

  3. jaja berkata:

    hi..masalah saya adalah kebuncitan pada perut saya..saya tidak dapat kencing dengan lawas..disebabkan demikian saya merasakan perut saya semakin besar dan penuh dengan air..macam mana ye?

  4. marry berkata:

    bagaimana nak atasi masalah gemuk air dan angin?
    kalu asyik sendawa dan kentut bgus x?

  5. Anonymous berkata:

    Bangang. No such thing

  6. gemuk sedang berkata:

    kalu korg gemuk air caranya mcm ni kau jgnlah minum air byk2 sehari cukuplah stgh cawan,kalau gemuk angin kau jgn selalu g mkn angin ataupun jgn simpan pam angin kat umah

  7. Salam,
    kindly please visit my website at:
    http://www.azzaindustri.com.my
    Thanks!!!

  8. nasuha berkata:

    haip…saye gemuk air rasanye….saye banyak lemak dekat lengan macam mane nak hilangkan lemak kat situ???

  9. gaga berkata:

    huhu . kalo nak kurus kita exercise je la ye. pastu jaga makan. kurangkan makanan with saturated fat. kalo nak masak guna minyak pun , gunalah olive oil. olive oil boleh mengurangkan masalah cholestrol. exercise merupakan cara yg paling berkesan untuk kurus . bukan yg gemuk saje yg kene exercise , yg kurus pon sama. tak smestinye kite kurus bdn kita dah cantik . kite kene tone up badan kite jugak apebila melakukan weightlifting. saye pon tkde la terer sangat . hehe

  10. watie berkata:

    bodoh betul la `gemuk sedang berkata`kesian dia buat lawak bodoh…dah la gemuk…org bg ideal yg elok ni tdk…pa pa pun thanx sbb bru la tu saya ni dalam kategori mana…he..he

  11. kakiku dimuka mu~ berkata:

    gemok air ney cm ne sebenanye?

  12. Fatimah berkata:

    perkongsian yang sangat menarik. Ramai orang yang gemuk, tapi tidak tahu jenis gemuk sendiri. hehee..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 351 other followers

%d bloggers like this: