Bahaya penagih onani

Onani masalah lazim yang dibangkitkan kepada pakar sakit tuan. Di dalam bidang perubatan sendiri, banyak pertikaian mengenai amalan ini dengan kebanyakan pakar psikologi berpendapat ia satu cara untuk mengenali diri secara mendalam, terutama mengenai tindak balas perasaan syahwat dan kemuncak rangsangan seksual.

Bagaimanapun, mereka tidak menjelaskan apa perlu dilakukan apabila amalan itu bertukar kepada ketagihan kerana saya menerima begitu banyak soalan daripada mereka yang mengaku sebagai ‘penagih onani’.

Perlu diingatkan yang mereka membabitkan semua peringkat usia dengan sebahagian besarnya remaja dan bujang, tetapi golongan sudah berkahwin turut tidak ketinggalan dengan amalan ini, malah ada yang menyifatkan berasa lebih puas dengan beronani.

Anda boleh bayangkan tekanan yang anda berikan kepada anggota sulit dan sistem syahwat anda dengan beronani.

Jika anda lakukan onani secara luar biasa seperti melakukan rangsangan seksual secara kasar dan kuat untuk mengecapi klimaks, mungkin apabila beristeri, anda akan mendapati bersetubuh dengannya tidak memberi kepuasan seperti anda kecapi secara onani.

Masalah ini dikenali sebagai ‘Traumatic Masturbatory Syndrome’. Yang menimbulkan masalah ialah onani mengakibatkan klimaks anda berlaku dengan cepat, yang jika berterusan dan diamalkan akan mengakibatkan anda tidak dapat bertahan lama apabila mengadakan hubungan seksual sebenar.

Selain itu, jika agak ganas dengan cara merangsang anggota sulit anda sehingga mengakibatkan anggota itu sakit dan bengkak, kemungkinan satu hari anda akan mengalami mati pucuk apabila kerosakan lama menunjukkan kesannya.

Ini kerana anggota sulit adalah organ vaskular dan tidak boleh diurut atau dirangsang dengan keras. Ia hanya sesuai untuk dirangsang melalui salur faraj perempuan.

Berkaitan dengan benih dan kesuburan bukan dalam pengaruh onani. Sehubungan itu, bagi anda yang sihat dan mempunyai buah zakar yang berfungsi dengan baik, ia pasti mampu menghasilkan sperma.

Namun, saya ingin mengingatkan yang kerosakan buah zakar boleh berlaku pada bila-bila masa ketika melakukan onani, dan jika ia berlaku dan menjejaskan kilang sperma, sudah tentu anda akan mandul kerana sperma tidak lagi dihasilkan ‘kilang’.

Sebagai contoh, anda melakukan onani dalam keadaan tidak terkawal seperti pengaruh alkohol, menyebabkan tidak tahu atau sedar ketika itu anda teragut buah zakar atau mencederakan buah zakar.

Anda hanya menyedari selepas beberapa lama yang buah zakar anda menjadi semakin kecil atau bengkak, dan jika kilang sperma terjejas, anda akan menjadi mandul.

Sudah tentu perkara yang menyeronokkan sukar untuk dihentikan, kecuali berlaku sesuatu perkara yang memudaratkan seperti keradangan buah zakar, kecederaan zakar seperti kebengkakan zakar.

Bagaimanapun, ia sudah terlewat jika tiada cara perawatannya. Mungkin jika zakar terkulai, bengkok atau patah, ada cara rawatan seperti pemulihan dengan pembedahan atau penggunaan alat pemulih.

Namun, jika kilang sudah rosak dan buah zakar mengecil, tiada penawarnya. Jadi cuba kurangkan amalan onani, terutama secara kasar. Anda perlu ingat, anda hanya ada satu zakar, bukan sepasang. Jika zakar itu tidak berguna, hidup anda merana selama-lamanya!

 

DOKTOR SAKIT TUAN bersama Dr.Ismail Thamby

Teknik Pancutkan Isteri. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Seni Melambatkan Pancutan. Keterangan lanjut, sila klik sini.

156 Responses to Bahaya penagih onani

  1. Affuan berkata:

    Elakkan beronani dengan banyakkan bersosial. Jangan dok sensorang slalu.

  2. […] Tapi yang penting, aku tidak beronani. […]

  3. azleah berkata:

    beronani bukan sahaja melemahkan kita malah membawa kepada dosa.

  4. nina berkata:

    onani tue cner??
    ak xprnh dgr pon..

  5. Alloyciouss berkata:

    Onani, lebih kurang bunyinya macam melancap laa..

  6. arnchom berkata:

    masturbate???
    erm…….not good for health.

  7. henry zamir berkata:

    salam pak dokter
    saya henry zamir usia 23 tahun
    saya punya masalah dengan mengalami buah zakar saya kecil sebelah
    mohon petunjuk cara mengatasi atau mengobatinya
    saya takut kelak tidak mendapatkan keturunan
    terima kasih banyak

  8. anca berkata:

    salam pak dokter
    saye anca 18 tahun

    ape ade akibat yang berbahaya kalau sewaktu sperma akan keluar kita tahan dengan menekan dengan keras bagian mr.p?

    ape ade nasihat, petunjuk, dan saran2 untuk menghindari onani??

    terime kaseh

  9. jaii berkata:

    saya nak tanya,saya lelaki 18 tahun tapi buah zakar saya kecil kira 3 inci shj.adakah saya ada masalah….rangsangan hormon juga kurang

  10. candra berkata:

    Hamba akan berjanji pada Mu YA Allah, bahwa saya tidak akan onani lagi, kalao saya onani lagi maka saya akan menjadi orang yang rugi

  11. kumbang sunyi berkata:

    ubatnya kena kawin la. Nabi kata kalau dah mampu dan takut terjeremus ke lembah zina wajib kawin.. kalau tak berpuasa utk kawal nafsu..
    tapi niat kawin jgn sebab nak buat tu je.. nt kawin tak kekal lama..

    kalau takde harta dan miskin ALLAH akan limpahkan rezeki. kena yakin tu..
    selain drp tu jgnla dok sorang2. banyakkan aktiviti cth : bersukan, memancing ke? atau lain-lain. takla ingat sgt..

    gambar porno jgn dok tgk sgt.. bahaya kalau tak kuat iman..
    nanti jadi benda lain..

  12. fahmi berkata:

    slm.betul ke kalau melancap bleh menyebabkan mati pucuk dan menyebabkan kita jadi kurus..

  13. fahmi berkata:

    macamana nak mbesarkan zakar?dan saiz standardnye brpe..

  14. akmal berkata:

    akum doktor… saya nak bertanya kalau doktor boleh mengirimkan gambar dan teknik melakukan hubungan suami isteri.

  15. Quintas berkata:

    nak cari gmbr2 mcm tu kan internet ader, msk jer la lmn web prono kan senang citer..
    teknik tu bace jer buku kamasutra ker or yg berkaitan..

  16. nazrida berkata:

    fahmi, tak baik melancap tu, ianya melemahkan zakar, nanti belum tua u dah mati pucuk!!

    Juga, tak sihat untuk minda, jiwa. Ada satu artikel kak ida baca, mereka yang selalu melakukan onani akan mengalami gangguan jiwa, sakit kepala dan sakit pinggang….ye la sebab banyak berkhayal nak buat benda tu! Jadi, tunggu je la kawin!

  17. kebayan berkata:

    kawin lagi seronokkan…..

  18. ek ele berkata:

    ya betul dah kawin lagi seronok…bini tolong buatkan…ha ha….kurang sikit censor aku hari ni…h aha

  19. nazrida berkata:

    ek ele…mentang2 cuti, ko pun byk tak censored ari ni….!

  20. Arjuna berkata:

    Artikel ini ada pro and cons….

  21. shah berkata:

    askum doktor
    saya shah ingin bertanya kepada doktor kenapa apabila saya melihat tubuh wanita saya punya zakar mengeluarakn air seperti air mazi.adakah zakar saya tidah sihat?

    • pencinta2013 berkata:

      Ok la tu bila tengok pompuan ngko berair, yg mslhnya bila ngko tengok lelaki ngko boleh berair wakakaka… itu mmg bala namanya

  22. Arjuna berkata:

    Shah… anda manusia lelaki yang normal syabas. :)
    (ini jawaban dari saya yang bukan doktor)

  23. kebayan berkata:

    ko..ni dah cukup umurlah ni…dah mimpi ke …..?

  24. Arjuna berkata:

    kebayan, shah, kalau selalu macam tu asal tengok pompuan je keluar air, masalah juga tu…
    masalahnya cemana ko nak sembahyang. Yang keluar selain dari air mani adalah najis. Cemana kalau dah terlekat air mazi tu kat seluar. Cemana nak salin seluar, nak sembahyang zohor ke asar ke… Kena bawak extra seluar atau kain, dah cuci betul2 baru bleh solat.

    Itu masalahnya.

  25. kebayan berkata:

    Arjuna….bukan tengok wanita tapi tengok tubuh wanita…selalu berimaginasi itulah puncanya.Jangan selalu tengok benda benda yang mengarut kan nak sembahyang pon dah susah nak kyusuk.Kalau dah kahwin ..tahulah mana lepaskan ,tapi yang belum kahwin ni…bahaya sikit.

  26. ishare2learn berkata:

    shah,,,just curious ,,wanita ke gadis,,,aku blurrrr sikit,,as ader perbedaan ,,,,walaupun dua2 hawa

  27. azim berkata:

    aku pun sangap toceng ni
    da 3 tahun aku wat
    susah sial nak benti

  28. Arjuna berkata:

    3 tahun… apasal tak 4 tahun azim.. haha

  29. wad berkata:

    kalo zakar kecik cmne lak??

  30. wad berkata:

    kalo zakar kecik cmne plk?? da ubat x??

  31. pendi berkata:

    kalo zakar besar ibu jar ble x stim cmne lak?

  32. meow meow berkata:

    pandainya duralex super…g masuk tadika kemas balik..camana nak ngajo org…mengeja pun tak lulus lagi…

  33. perogolmalam berkata:

    i rasa beronani ‘berancap’ ada lah lebeh baik drp main dgn prostitute atau berzina haram,kalau blm kawin atau kurang kemampuan berkahwin ..bila naik mana nak halakan batang tu…kalau ‘kelakian’ yg original batang dia akan sentiasa memberontak ..tak kira umor…klu yg ‘dayus’ dah tua pon tak menegak….no satu kita utama kan btg boleh tegak bukan longlai…ada kilang boleh buat sperm ke, itu blkg kira…yg kita nak kepuasan dan nikmat nya……klu dah menegak bahan tak de tak kan nak tala anjing …kata org sedap dan panas…

  34. kayeye berkata:

    daripada bersetubuh ngan pelacur or bukan bini kite, baiklah melancap, tp still dua2 x elok…

  35. meow meow berkata:

    nak tanya ada tak lelaki maksud kita sang suamilah yg lebih merasa kepuasan tahap maksima dengan melakukan onani drpd melakukan hubungan seks bersama isteri…

  36. amy berkata:

    aper pula kesan pada orang perempuan yang suka buat onani….??????

  37. syahrul berkata:

    gua da melancap 5 thn..
    skarng bile gua lancap..da x pancut mcm dulu..
    klau pancut pown smpai takat pusat bok…ape mslh gua.??.tlg bro..
    mcm mnr nk kasi pancut mcm dulu..???

  38. kayeye berkata:

    x cukup panas lagi tuh, pra ejakulasi….

    mostly if da betul2 panas, xde mslhnye bab2 jauh x jauh pancut nih, unless u guys mmg ade prob la…

  39. zamri berkata:

    assakamualaikum…
    doktor,nk tanya…sy ni boleh dikatakan sbg pelancap tegar jakla…susah sangat untuk saya berhenti drpad beronani…sy mula beronani sejak darjah 6 la dan sekarang sy sudah berada di tingkatan 5…saya takut masalah ini semaikn berlarutan dan sy dapati sy susah untuk menahan diri sy dr beronani krn ia sgt nikmat….tlglah sy…

  40. zamri berkata:

    ade tak orang lain yang ade masalah sama macm aku jugak???

  41. oranghitam berkata:

    bior demo buet apo yg demo hondak,,den raso kurang sikit pompuan kena rape agak nyo.. tak do sapo yg keno rape..jadi tak do penderitaan atau jiwa merano,,,,,,,tersekso akibat kehilangan benda kesayaengen nyo,,,,,meklamcap lah puas jo..kalu tak mampu atau blum kawn ,,ok.aku sokong

  42. syahrul berkata:

    zamri
    ak same dgn kau..

    mnr doktor yg jwb soalan?

  43. salman berkata:

    saye nak mintak tlg ni.batang saye llembik sesangat.nak kasi keras sket.

  44. salman berkata:

    macam mane nak hubungi doktor bg mengadu masaalah ni yg terlalu rumit dan memalukan.please.

  45. kiranto berkata:

    salman

    salut ngan simen..mudah2an keras selalu

  46. kebayan berkata:

    ko orang ni .. dia serius bertanya .. ko orang main mainkan dier ..

  47. pucuk paku berkata:

    kalu ko ikut petua kiranto..for sure bukan setakat keras ajer..tapi conform tak leh bergerak..adehhhh…nak pikul kesana kemari.. dah jadik kes naye…

  48. kiranto berkata:

    pucuk paku

    wakakaka…. ( merah muka kiranto jap)

    pastu kiranto cadangkan… carik masakan lemak nogori
    i.e.. masak lomak tempoyak ngan..petai..cili api..ikan bilis
    daun kunyit dan campuran pucuk paku..pergghhh

    salman….

    kalau search kat webiste macam2 ada..nak keras ..keras cam mana
    nak hantuk ke dinding ke? nak panjang? panjang mana ( i am sorry kalau
    dah pendek tu ada problem sikit)…

    apa apa pun best g jumpa doktor@ pakar dulu… this demi masa depan kamu
    jadi tak bolih buat sambil lewa atau segan silu sama2 pakar… kalau tanya
    kawan2 ada lah jawapan2 yg terkeluar… seperti urut zakar ngan minyak lintah la..
    ( errm try sensaoil) dan ada yg syorkan tongkat langit la ( nak keras mendongak ke langit jerk) semperna nama ubatan tu

    good luck dude

  49. pucuk paku berkata:

    Adehhhh… nyum..nyumm.. pucuk paku masak lomak..em..kecur air liur aku.. lunch nanti cari masak lomak pucuk paku..wow mahu terangkat ape yang tak sepatutnye terangkat….

    iyer..betul..ko jgn ler malu..minyak lintah and tonkat langit memg berguna bagi mereka yang dah married.. mcm aku…hehehe..

    try the best.. iktiar untuk kebahagiaan masa hadapan..

  50. kayeye berkata:

    erm kalu lebih kurang 13-14 cm tuh kira panjang ke pendek?

  51. kebayan berkata:

    kayeye .. bila dia tidor ..dia pendek aje … bila dia bangun kang .. dia panjang ..

  52. ek ele berkata:

    kiranto…itu bukan masak lomak…org nogori panggil tu sambal daun kayu….sodap
    bukan main tu

  53. kiranto berkata:

    ek ele

    iyo lah den nak sobutkan namo masakan tu tak reti..
    den tau memang sodap..higgo menjilat jari

    hehehe

  54. syahrul berkata:

    korng nie mmg bodo la..
    nk cite psl mknn g la tmpt lain..
    kt cni bkn forum msk2 la bodo..
    ……
    tlg la serius sket..

  55. bunga berkata:

    melancap tu tak elok untuk kesihatan … cuba baca entri diatas .. Itulah kesannya jika suka melayari laman web lucah ..

  56. ek ele berkata:

    sodap mulut yo kau cakap org bodo ye….bende ni bukan masuk mailbox kau…tak suka skip aje lah

  57. kiranto berkata:

    syahrul

    terima kasihh atas komen anda

  58. pucuk paku berkata:

    SALAM, Mr. Syshrul

    Wah..sedap mulut ko jer kata org bodo..kalu ko rase ko seorang yang serius sgt..aku rase ko tak patut ckp mcm tu..coz forum nie berdiscus perkara2 yang rumit..kekadang perlukan benda yang relek untuk membangkitkan semula pendapat dan pandangan seseorang dalam sesuatu perkara… so, benda2 relek atau iklan sejenak perlu gak di masuk kan sekejap.. kta bkn nye nak serius selalu..dah menambahkan sakit kepala..di opiz, rumah dan bila invilved forum nie.. tenanglah sikit..

    p/s : tutur kata melambangkan imej seseorang

  59. farahani berkata:

    cayalah pucuk..btul tu..sumthing seruis need some jokes to keep the discussion fun and enjoyable..
    klu syahrul seorg yg serius nape msuk dlm blog ni..pi la trus jumpe doktor..ok kes ditutup..hahahahah

  60. laila_ilya berkata:

    rasanye shahrul ni ada masalah laaa…
    sbb tu dia melenting tak tentu pasal..
    mgkin masalah dia belum selesai lagi..dia masih mencari2 jawapan…
    hehehe… tak pasal2 semua yg baca kene bodoh.. termasuk laa diri dia sendiri…
    mcm2 lah…

  61. kayeye berkata:

    y so serious…?

  62. ek ele berkata:

    ingat lah kita…kalau kita rasa kita pandai…ada lagi org pandai…dan

    aku tak kisah syahrul kau panggil aku bodoh…pasal aku tahu…kalau kita ni bodoh
    ada lagi org lagi bodoh pada kita…dan aku rasa org tu kau lah…ha ha ha ha

    muahaaaaaa…ok mari serius balik….

  63. laila_ilya berkata:

    hehehehehee…
    jahat sunggguhhhh..
    kecian kat dia tu..ada big problem kot…
    lawak sungguh si ek ele eh…sempat lg tu nak kene kan org…

  64. kayeye berkata:

    kenela gelak tawa kekadang, siyes je memanjang penat weh..

    sdgkan ulama pun ckp, kalu nak bersama tuh, gurau senda la dulu, baru dpt anak cerdas otaknye hehe :P

  65. kebayan berkata:

    ok lah .. aper sebenarnya masaalah si syahrul ni .. oo .. oo air dia dah tak banyak kuar dah .. syahrul .. lima tahun tu lama tau .. baiklah anda hentikan tabiat tu .. nanti nak kawin macam maner .. tersiksa bini .. sebab anda hanya puas bila beronani saja .Sekarang ni .. dah rasa akibatnya. Ader baiknya anda menjalani terapi kaunseling
    untuk menghentikan tabiat ini.. Rawatan kaunseling .. boleh didapati dibawah bahagian psikiatri …

  66. farahani berkata:

    Syahrul tu jiwa kacau tuh…jumpe doktor yer syahrul..

  67. syahrul berkata:

    hahaha..
    ak wat cm nie baru dpt prhatian..

    ak minx maaf la..
    kpd semua..
    dr ujung kaki smpai ujung rmbut..
    ak just nk dpt perhatiaan jer..

    sbnry yer ak still bdk la..
    sumpah..
    ak bru 16 thn..
    hrp abg2 n kakak2 sume dpt maafkan adek..

    actually mslh syahrul tu bkn mslh sy.
    tu mslah sahabat sy.
    sy nk bantu die..

  68. syahrul berkata:

    abg, kakak
    maaf kn adek..

  69. farahani berkata:

    ooo..hehehehe adik syahrul dak baik rupenyer..
    nak tlg kwn yer..ckp kwn pi jumpe kaunselor yer xpun doktor yer..

    nak dpt perhatian yer..ala manje2 adik akak ni..hehehehehe

    dah pi skolah..blaja rajin2 nnt jd doktor sakit tuan yer..ganti dr.ismail thamby tau..

  70. pucuk paku berkata:

    Salam..Mr.Syahrul..

    Ooo.kan ok gitu.. takmo le marah2 tak tentu pasal ..takpe2..hajat Mr. syahrul murni..nak bantu kawan.. Akak sugestkan.. ckp ngan kawan adik, cuba saiko siket minda kawan adik..coz akak rase benda nie terjadi bila timbul perasaan nak buat benda tu.. terlalu pikirkan..so, secara tak langsung kwn adik tak dpt tahan n terjadilah onani…Cuba di selidik.. apa punca dia terpikir nak beronani…myb hobby dia suke tengok CD Blue, or tak leh tengok pempuan seksi.. jadi..cube2 kuatkan hati and elakkan dari buat hobby tersebut .. bila nak terpikir ajer nak buat..cube tahan n kawal nafsu tersebut…

    Akak, just bg cadangan..kalu x dat gak.. terpaksa lah p pakar tuan

  71. ek ele berkata:

    aku kalau tanya senang aje…yang lumrah..lumrah lah..nak wat camne…tapi apa
    bidang pun dalam dunia ni kita tak leh over….pasal yang over ni sume padahnye buruk,..macam makan gula sedap..kalau lebih kencing manis…

  72. huhu berkata:

    2 keburukan tuk lelaki…kalu perempuan???

  73. harumz berkata:

    dulu selalu gak onani,skrg dah kwen pun buat gak…he3…

  74. Zam berkata:

    Sebelum saya mulakan bicara, ingin saya nyatakan bahawa saya tiada niat mempromosikan sebarang produk. Mungkin nampak seolah-olah seperti iklan, tapi semua ini dinyatakan sekadar berkongsi pengalaman yang dihadapi.

    Saya masih belum berkahwin dan sedang menunggu detik untuk mendirikan rumahtangga. Saya sendiri mula-mula menghadapi masalah yang sama dimana kurang keyakinan terhadap alat sulit saya. Biasa la masa mude-mude ni kita tidak dapat elak dari godaan dan mula ketagihan beronani secara beterusan. Lama kelamaan, baru lah disedari perbuatan tersebut memang melemahkan tenaga batin dan alat sulit. Walau bagaimanapun, sejak 2 bulan terakhir ni, saya telah yakin pulih sejak menggunakan produk berasaskan herba. Sebelum mencuba produk ini, saya telah membuat pelbagai kajian tentang produk kesihatan lelaki lain yang terdapat di pasaran. Saya hanya berminat mengkaji produk kesihatan yang berasaskan herba. Alhamdulillah, setelah meneliti kandungan produk ini, saya yakin dan mula menggunakannya….

    Perbezaan ketara dirasai setelah mengunakan produk pada minggu kedua. Saya sedari alat sulit saya seolah bersedia dan yakin melayari bahtera walaupun saya masih belum berkahwin. Jika dibandingkan sebelum ni, alat sulit saya pada dulunya memang tidak bertenaga dan cepat ereksi. Kekadang bila bangun waktu pagi saya dapat rasakan alat sulit menegang terlalu padat jika dibandingkan sebelum ni.

    Jika diteliti dalam produk ni, terdapat 7 herba utama yang terdiri daripada Ekstrak Maca, Ekstrak Butea Superba, Ekstrak Epimedium Sagittatum, Ekstrak Cynomorium Songaricum, Ekstrak Eurycoma Longifolia, Ekstrak Panax Ginseng dan Ekstrak Ginkgo Biloba. Saya rasa anda sendiri boleh buat kajian apa kegunaan herba-herba tersebut. Semuanya mempunyai fungsi tersendiri. Saya yakin produk ini berasaskan herba berdasarkan pengalaman merasai keberkesanan produk ni setelah 2 minggu mencuba. Jika betul produk ini mengandungi kimia, sudah tentu kesannya terasa secara spontan. Sampai ke saat thread ini ditulis, saya masih meneruskan pengambilan produk tersebut. Saya rela mengambil makanan tambahan sebegini dari mendapatkan khidmat urut/rawatan yang mungkin boleh memudaratkan kesihatan di masa depan.

    Terpulang pada pembaca semua untuk menilai… Apa-apa hal saya masih bersyukur kerana tidak terlambat dan dipermudahkan untuk mencuba kaedah alternatif merawat kesihatan batin. Alhamdulillah…

    – Zam
    camalzpc@yahoo.com

  75. mimi berkata:

    Tapi klu nk yg cara Islam jgnlah find at website itu orang barat punyer…klu ikut islam b4 nk …tu pun kene doa..agar klu jd anak taklah dimasuki syaitan dulu…Wallahualam..Semoga hidup kita dirahmati Allah..Amiiiiiiiiiin

  76. riez79 berkata:

    doale bebanyak2 MIMI jgn sampai org mengantuk nak nunggunye…AMINNN……

  77. wanita berkata:

    aku nak tanya la..byk citer psl laki je onani..aku dah buat menda nih dr skola lg..nape tah cpt sgt terangsang bila tgk citer yg sket2 je kiss ke ape…aku guna tangan je selalunya…sbb kalo nak guna menda2 tuh sakit la sbb keras kan…aku susah nak buang tabiat nih…aku mintak kalo ada sesiapa ada cara boleh la bgtau aku…kdg2 bila aku busy aku kurang la buat menda nih tp bila duk sorg2 kat umah,mula la aku nih…adoi skang dah besar,aku takut ada effect je bila aku dah kawin nanti..huhuhu

  78. faiz berkata:

    camni aje…kuatkan iman….onani ni dua perkara je yang boleh berentikan si penagih dia…sama ada kuatkan iman…atau mati je akan berhentikan nie…pilih la mane ndak…elakkan duduk sorang2…

  79. comey berkata:

    mm..aku rase la ramai orang wat bnde ni kan..
    jd elakkan dari duduk sorang2 taw..

  80. chuckeywee berkata:

    ehem ehem

  81. chuckeywee berkata:

    onani ni pown 1 pnyakit sbnrnye.onesly aku pown xtao sjk bler pnyakit ni wujud kt aku mayb since form1 kowt.now aku da form6.mulenye tao sronok je.bler da stim tu aku mule la m’gesel2 kt bantal smpai puas.aku x pena nk masok jari kang takowt jd laen plak.tp bler aku t’bce kt paper yg onani ni HARAM dr sisi agame,aku pk nk tinggl la habit ni.nk tobat.tp aku riso plak klo aku ye2 tobat ps2 bwat lg..susa btol rsenye.apepn aku arap 1 ari nnt aku kembali normal la sbb pas puas je aku mest rse nyesal,b’slh ntah la knape tp bler gila tu dtg….aku xleh nk wt pape.so,to korunk2 yg ade probs/same case ngn aku,aku rse same2 la kte stop habit ni kang takowt x puas plak bler ‘ehem ehem’ ngn suami.~

    • alien kecik berkata:

      btol la…sme ngan aden…….bile dok sorg2 jerk…mler la nk buat projek…x thn giler……tp lpas buat rse nyesal…bt esok dok wt blek…..tloooooooong!!!!!!!!…….sape leh ksik tau care nk hapuskn prmainan nie…….x tnang jiwa la…..nk kawin lmbat g………

  82. kebayan berkata:

    adik chuckeywee .. adik masih muda lagi .Jangan amalkan benda benda yang mengarut ni .. nanti jadi ketagihan .Bila dah ketagih susah nak berhenti .Lagi satu nasihat saya .. janganlah suka membaca cerita cerita lucah .. dia akan merangsang pemikiran adik jadi ghairah dan menjuruskan adik untuk melakukan onani.Diusia yang masih remaja ni .. eloklah adik tumpukan perhatian pada pelajaran.Tanamkan cita cita untuk berjaya dimasa hadapan ..Isikan masa yang terluang dengan membaca buku buku motivasi dan ugama .Amalkan senaman selalu supaya badan cergas dan hati jadi riang .Jangan suka duduk mengelamun sendirian .. nanti ketagihan akan datang .. bila perasaan ketagih tu nak datang .. bawa pergi mandi .Apa yang paling penting .. apa yang kita lakukan ingat pada tuhan .. sesuatu perbuatan yang sia sia jika kita lakukan tapi .. bila kita ingat pada tuhan dan ugama kita .. satu kesedaran dan ketakutan akan bertandang dihati kita ..

  83. syok berkata:

    ..org ada bahan buleh lah kata itu ini…kalau gian dah naik ”mengilo’ buek nyo….kata rahim kalu bini dia mogok..ek le..dia “”onani”” aja nak lepas gian,lepas tu tenang relax aje..tak payah kemaruk dgn ayer liur keinginan malm..atau langgani pelacur kelas pertama….kalu benda dah naik mecacak ,,tau lah derita nya batin…selagi tak lepas kan ‘anak2 berkepala budu’ itu tak dapat aku nak gambarkan keseksaan batin…klu tak onani..sensara nya jiwa ku…kalu anjing tgh “””””” u pukul macam mana pun dio maseh acting..maseh meneruskan dgn lidah yg terjulor tu..mak ooi..punya lah syok ..kenikmatan nya,,tak ada bayangan atau gambaran dapat di perkatakan…penggal kepala dia pun buat do know aja…chaos

  84. nalsor berkata:

    betul kata syok… bila bt**g dah naik, klau x lepaskan rasa seksa sangt2..
    asyik dok ingat benda 2 je.. yang paling takut klau terlepas kat tempat yang x sepatutnya… lagi la haru… so jalan terbaik lepaskan aja pakai tangan…
    aku dulu mula2 buat bukan sebab terikut2 atau pengaruh rakan, tapi keinginan tu datang sendiri.. last2 terjadi benda 2.. bila dah besar baru tau orang panggil onani… aku start terjadi masa darjah 6, blum sunat lagi.. sampai sekarang… dah umur 28.. x leh nak buang tabiat 2… bukan x penah cuba utk elak.. paling lama dapat bertahan sebulan.. past2 jadi balik… munkin hormon seks orang yang beronani nie lebih kot.. nak kawin x mampu lagi… sabar jela…

  85. nalsor berkata:

    kalau dapat kawin ngan yang sama kuat onanikan best…
    sama2 hormon lebih.. leh wat selalu…

    hehehe..

  86. ek ele berkata:

    org kuat onani kawin dgn org kuat onani…jadi lah onano….makan gula2 nano nano..

    he he…

    berpada2

  87. nalsor berkata:

    chuckeywee.. bleh x nk kawan ngan kau…
    mana la tau, kut2 ada jodoh.. hehehe..

  88. nalsor berkata:

    eh.. chuckeywe budak lagi… x sesuaila…
    wanita bleh x kalu nak kawan ngan awak…
    emel saya : nalsorliamsi@yahoo.com
    n sape2 sape sudi nak kawan emel la…

  89. jaja berkata:

    betul la..ek ele…mkn gula2 nano nano lagi sodappp….
    dosa pun x dapt…heheheh!

  90. ntah berkata:

    apo2 la..

  91. suri manja berkata:

    asku untuk semua sabar lah yerk

  92. wanita berkata:

    hi nalsor..email saya wanita.perempuan@gmail.com

  93. as berkata:

    selamat hari minggu…

  94. geligleman berkata:

    dr…saya pun suka gak onani ni…tapi kalu ari keja tak buat lah..sebab malas nak mandi wajib pepagi..kalu ari cuti selalulah..kadang 4 kali sehari…adoi..cam ne nak brenti ni…dulu penah buang cd blue…tapi beli baru plak…tolongggg

  95. nalsor berkata:

    wanita… emel yahoo sy x leh pakai la… so sy pakai gmail… kk…

  96. nalsor berkata:

    stu lag wanita… awk kena pakai emel baru la utk join sini… emel awak 2 org dah tau laaa… klau awk pakai emel 2 utk join.. orng bleh clon… cuba tgok yg woi hantar.. samakn ngan corak awk… emel yg sy bgi x sama ngan sy pakai.. so.. orng x leh nak clon…

  97. nalsor berkata:

    kat sini nama orang leh clon… tapi corak orang x leh clon… sebab corak ikut alamt emel n alamat emel x di tunjukkan… so, hati2…

  98. isteri08 berkata:

    saya ada kawan lelaki dah kawin. Nafsu dia kuat sangat. Dari bujang hingga dan ada anak 3 nafsu dia tak kurang. Sampai ada masalah telur bengkak pun dia x puas juga. Lepas operrate makin menjadi-jadi nafsu dia. Sampai isteri dia pun x leh nak layan. Bila dia x puas dengan isteri dia buat sendiri. Kadang sehari 2 atau 3 kali. Sentiasa nakkk je..

  99. isteri08 Berkata(clon) berkata:

    saya sebenar yer saya nak jadi perganti layan lelaki tu. mcm mane cara nak ckp?

  100. fahira berkata:

    aah..act its not good..but sometimes nafsu kuasai sgala2..cm aku ni la..kdg2 ako onani gak even ako taw slh..name je aku ni solat,tp bile nafsu da kuasai ako lupe dose..
    YA ALLAH,ampunkn dosaku..Tolonglah halang aku dr melakukannya lagi..Aku pohon Ko KABULKAN PERMINTAAN ako ni supaya hidup akan diberkati MU YA ALLAH

  101. assalamualaikum smua…sye laki2…sye mle onani nie mase form 1…skang dah form 3…saye nak benti…tapi xleh..ade sape nak jdi kwn sembang dgn sye??

  102. emma berkata:

    pompuan yg buat onani akan hilang dara ke

  103. mummy berkata:

    lelaki main sndri onani… klu popuan panggil aper pla?…… sblm kahwin dlu sy selalu gak main sndiri…guna bnda2 soft..tp stelah khwin tnyata yg real xda tolok bndingnya…sy trus benci main sndri.. syoknyer dah berumahtangga

  104. hebatdranjang berkata:

    same jer bunyi nyer mummy…cuba tgk kamus..
    xtvt onani ni utk owng bujang jer.. llki ke pompuan..same jer..
    yg pompuan tu kena pandai la..
    emma cuba cite skit..
    camane ko anani.. kalau malu nak cite kat cni..
    email : hebatdranjang35@yahoo.com
    ada cara baik punyer…

  105. hamba Allah berkata:

    Sebenarnya, dari pemerhatian sekian tahun ke atas pelbagai manusia, apabila seseorang melakukan dosa berkaitan seks dengan menonton bahan pornografi, rahmat seks ke atas manusia tersebut akan Allah tarik balik sebagaimana orang yang buat maksiat berzina, satu ketika rahmat seks Allah ambil semula melalui penyakit kelamin atau penyakit AIDS. Apabila rahmat seks dari Allah ini ditarik semula oleh Allah, antara akibatnya ialah:
    1. Apabila isteri berkehendak, suami tak berkehendak. Bila suami berkehendak isteri keletihan dan tidak berkehendak (miss match)
    2. Apabila bersama, isteri belum warm up, suami sudah selesai (penyakit ayam jantan).
    3. Isteri dah terlebih-lebih puas, suami belum sudah-sudah sehingga isteri naik menyampah.
    4. Gaya berjimak digemari suami tetapi dibenci isteri atau sebaliknya.
    5. Sakit pada alat kelamin atau sakit pinggang dan sakit lainnya sehingga mengelakkan keinginan nafsu isteri atau suami.
    6. Akibat menonton adegan liwat, suami meliwat isteri pada duburnya dan ini menimbulkan dosa besar dan pergaduhan suami isteri yang tidak berkesudahan dan boleh menyebabkan perceraian seperti dialami beberapa selebriti.

    Untuk pertanyaan lebih lanjut
    ingatmati.blogspot.com
    or
    http://www.zaharuddin.net

  106. ingintahu berkata:

    Cerita diatas banyak mengisahkan akibat onani pada lelaki tapi bagaimana pula wanita?

    Saya sudah bersuami tapi lebih suka buat onani untuk mendapatkan klimaks. Normal kah itu?

  107. ingintahu berkata:

    Cerita diatas banyak mengisahkan akibat onani pada lelaki tapi bagaimana pula wanita?

    Saya sudah bersuami tapi lebih suka buat onani untuk mendapatkan klimaks. Normal kah itu?

  108. ingintahu berkata:

    Cerita diatas banyak mengisahkan akibat onani pada lelaki tapi bagaimana pula wanita?

    Saya sudah bersuami tapi lebih suka buat onani untuk mendapatkan klimaks. Normal kah itu?

  109. ingintahu berkata:

    Cerita diatas banyak mengisahkan akibat onani pada lelaki tapi bagaimana pula wanita?
    Saya sudah bersuami tapi lebih suka buat onani untuk mendapatkan klimaks. Normal kah itu?

  110. ingintahu berkata:

    Cerita diatas banyak kepada kesannya beronani untuk lelaki tapi bagaimana pula wanita?

    Saya sudah bersuami tapi lebih suka melakukan onani untuk mencapai klimaks. Apakah itu normal?

  111. THE SOLDIER OF ALLAH berkata:

    ADAKAH ANDA TAHU,DISEBABKAN DOSA BERONANI KITA BAKAL JADI CALON NERAKA>>>YA ALLAH,KUATKAN IMAN HAMBAMUJ INI,AKU TAKUT DENGAN AZABMU YANG PEDIH,AKU MENDAMBAKAN MAGHFIRAHMU,AKU MAHU MENGHIDU SYURGAMU LANTAS MENJADIKAN IA SEBAGAI TEMPAT YANG ABADI>..AMIN>>MAAFIN AKU YA ALLAH….

    • alien kecik berkata:

      wahai tentera ALLAH ade x care mcm mne nk buang tabiat yg sdap dn berdose sgt2 nie….ape tips2 yg slalu awk buat….

    • kamal berkata:

      salam semua. saya ni pengamal onani juga. x boleh nak stop. Skg zakar saya tidak lg galak menegang sperti dahulu. yg ni buat aku menyesal sgt2.

  112. woohooo berkata:

    erkk…
    ak skunk umo 20 taun…
    ak baru tahu kesan2 sampingan onani ni…..
    erkk….
    ak sart mase form 4…
    kerana tngk blue byk sgt…ishk2..menyesal…

    so ape pendapat korang tentang masalah ni???
    aku cuba utk tidak beronani tapi….
    hanya bertahan paling lama 1 bulan lebih sikit…:D
    pastu teignt balik..dan buat balik =_=”….

  113. filsya berkata:

    kawin la

  114. abgotai berkata:

    ingintahu Berkata:
    Mei 8, 2009 at 10:18 am | Balas

    Cerita diatas banyak kepada kesannya beronani untuk lelaki tapi bagaimana pula wanita?

    Saya sudah bersuami tapi lebih suka melakukan onani untuk mencapai klimaks. Apakah itu normal?

    kalau adik tak capai klimaks dgn cara normal,
    lebih baik adik minta suami yg onani kan, nikmatnya pun lebih, malah insyaAllah tak berdosa…
    sekadar pandangan aku

  115. hariz berkata:

    X baek la onani.

  116. yob berkata:

    salam sume..
    sy pn sme cam kes2 yg len..mmg ssh r nk benti klu da wat kn..
    mle2 leh thn,pas2 lme2 nk wat blk.
    ya Allah,bantulah hamba yg lmh ni,
    kuatkan iman kami,
    jaohkanlh kami dr mksiat..
    amin…

  117. mahasiswa berkata:

    saya selalu onani sejak umur 13 tahun lagi. sekarang dah 23 tahun. masih sukar nak brenti. beri cara nak brenti plz….kdg2 sy onani kejap dah kuar mani n cepat klimax. tlg bagi cara nk atasinya.

  118. brandi berkata:

    hello,
    nak tanya nie,
    kalau kite pernah masturbate sbyk 2 kali and ad darah keluar sikit, adakah dara kite dah hilang ?!

  119. suffer berkata:

    haluuu..
    emmmm,,sbenarnya..onani nie mmg x bek utk ksihatan.
    x kira la pompuan ker @ llaki..
    bg llaki yg kerap melancap..
    urat2 halus kat batang bley pts & rosak..
    so..trjadi la pnyakit mati pucuk..

  120. suffer berkata:

    emmm…
    bg yg batang kecik tu..
    banyakkn b’usaha..
    kalo ttp gak kcik..nak wat cm ne kn..
    biar kecik,janji KERAS…(“,)..huhu

  121. perogol bsiri berkata:

    as’kum dokto…nk tumpang tanyo ckit…sy ni penagih onani sejak bangku sekolah rendah…waktu tu batang pun tak cukup matang. sampai la ni kita duk goncang la gu tu. yang masalahnya skunk kita goncang tak kena masa. orang goncang beberapa hari skali….kita goncang bberapa kali sehari. pernah try bhenti tp x tjadi batang lak “merana”. cmne dokto… klu tak goncang pun pele rasa nk tburai…

  122. perogol bsiri berkata:

    kote aku ni la ni besar giler. bla stim spender pun tkoyak. pada satu hr aku lupe nk pakai underwear disebabkan kalut nk p kejo dan malang skali zip seluar aku pun x ditutup…aku pun hairan pasal pe manager pempuan tnganga kejap…rupa2nya batang i mhendap dr zip seluar aku…hehehe…ssh nak control…cm kepala labi-labi…. cm cite p. ramlee lak…labu-labi lak…

  123. lucifer clans berkata:

    laa patut lah banyak gadis b…g tamapa bapa perogo bersiri berluasa..timbang sikit lah kesiani lah mereka dah lah dapek menyedap bersama di jung minggu bila dah berbukit mereana bserdendirian..bertanggongjawap kesiani lah juriat mua yg mungking di sumabt dalam mangkok tandas di buang kat tong samapg..jadi habuan anjing….siani lah perogol besrsiri dan perogol malam nie,,((cek pun kalo leh nak juaga yg asli original nie …fre no string attached))

  124. kakak berkata:

    saya rasa suami sy kuat onanila masa bujang dlu…sy dh kawin 2 thn dn ada sorg baby tp x pnh rasa klimak…hubby masuk dlm 4-5 kali dayung terus pancut..pastu dah lembik x keras lagi…mcm mana ek nak atasi masalh ni…saya slalu tipu sy puas..dlu bila saya bagitau sy x puas dia mrajuk x nak main n onani sndiri smbil tgk blue film..sy kesian la plak..ada isteri kena main sendiri plak..tp sy pun nak klimak jugakkkk…mcmmana nak atasi ni

  125. plus tolak berkata:

    U asked 4 forit so i tell u okey..Buleh gelintir klotitis atau biji kelentik hingga berayor kalo gah berayor mana mana manusia pun dah puas..ayor dah leleh tekeluak lega kat pemikiran..tapi kalo amoi ato kuda itam punyo..nye senang sikit demo punya panjeng lum potong..copek benor satisfied nye..(syok syok aje)..yg dah potong nie problem kgdkal tersembunyi dalame gua hantu tak belampu tu..Try dildo atau trong arabic yg chef wan pegang nak masak cari ketika dulu kat tv tu aah..bosa kebiruan lincin bercermin..sikit punya nala kata pelakun utara tu .. ,buboh minyak zaitun ..apo apo pelincir ..atasi geselan itu pun kalo mau sikit sikit dah lah ….tapi dgn keizinan suami..bagi tahu kat dai u terpaksa berbuat sedemikian sebab dia korang menjalankan tugas dgn sempurna..zaman sekarang kita kena berterus terang aje..tok sah simpan dlm ati nanti merana hingga ke mati..keinginan menjadi jadi di pemikiran hingga lintas jalan tak segar diri-hayalkan diri hingga di langgar lori..

    dia merajuk belakang kira.kegilaan membara dlm diri u bukan dia…barangkali lah ada cerita bonar atau rekaan aku tak tau..member pun macam tu langsung tak naik akibat kemalangan..akibat merasai derita batin bini dia..yg stem kuat tu…dia rela-ixinkan kawan (satu kg dan rumah masa bujang dulu) untok dia tumpang sekaki..tiga2 kawan lama saling mencintai..aku tak tahu..tunggang kuda, berbasikal,bemotosikal barangkali dapek menolong jugak kot..dulu mem boss aku ..pasti menonggang kuda hujong minggu bila laki dia ke overseas..bila ada dia off.. tak tau lah kalo ada kesan..kalo manusia tak takuti dosa..demo leh tolong….hahahhaha..wah wah..kudo itam lari koncang..terhinjut hinjut nafas ku hilang..mak oii..forgiveme

  126. ajith berkata:

    betul ke melancap menyebabkan mati pucuk?semingu brp kali boleh melancap?lagi satu..sperma sy pekat…boleh dapat anak ke?

  127. mat sangsi berkata:

    dokto bagaimana nak mengenal pasti perempuan yang kehilangan dara. yang pernah melakukan seks dengan lelaki lain sebelum berkahwin. plz dokto….

  128. faud berkata:

    wei smua2 beronani ni leh jadi wajib bergantung atas sebab layari url ni http://ustaz.blogspot.com/2005/08/hukum-onani-bagi-mereka-yang-malang.html
    jadi x yah nk gaduh2 benda dah selesai lama dah,, kita x nk kaji…

  129. pelampong berkata:

    cba pam pki pam basikal comfirm bleh balance py…..

  130. cici berkata:

    aku start melancap start taun 2004…skg dah 2010…
    dah 6 taun….tiap2 hari pikir nak berenti…tp x semudah yg disangka…

    skrg msih cuba nak berenti…ketagih dah ni…

  131. sedia membantu berkata:

    melalui cerita anda sekalian,saya terpanggil untuk membantu kalian.onani?apakah itu onani?onani adalah satu perbuatan dimana memuaskan nafsu sendri tanpa melibatkan org..siapa pengamalnya?kaum adam dan hawa….knpa berbuat demikian?ini terjadi akibat daripada nafsu buas sseorg yg sukar di kawal..cara mengatasi mcm mna?beribadah…pengamalan beribadah yg berterusan dpt mgatasi pengamalan onani…kuatkan iman melalui berdoa lima waktu ataupun rajin beribadat…di samping itu anda jga mempunyai persaan ataupun matlamat untuk berhenti melakukan perkara yg x berfaedah…”Di mna ada kemahuan di situ ada jalan”….

  132. benz berkata:

    tolong lah benz..benz penagih lancap..benz melancap umur benz 11 thn..and skrg dh masuk 17..tolong lah..benz dah puasa tpy lancap gak..benz masuk aktiviry lumba lari,,dan bila mlm benz dh hilang penat nafsu naik lebih kuat dan xdpt tahan melancap..tolong lahh..ape petua yg berkesan sebelum benz terlambat :(

  133. blues clues berkata:

    benz..gua rasa lu kena kurangkan layan lu punya perasaan.gua rasa lu elok layan kartun la.kalau peringkat umur lu ni,gua rasa lu patut layan awek lu.cuba lu tanya awek lu dia punya pendapat mengenai onani.agak2 dia sendiripun buat onani jugak kot.lu kena banyak bersama dengan ulama2 dan ustaz2 barulah syaitan itu kurang mendekati lu…

  134. saranghaeyo berkata:

    salam semua….
    sy nk tny cket? betul ke zakar kalau pendek boleh mencuba alat penarik zakar?
    aku minta jawapan dari semua yang tahu pasal benda ni…please kawan2.

  135. Pelancap berjaya berkata:

    Masalahnya benda tu terlalu sedap…ah..ah..ah…

  136. AQ berkata:

    SAYA BEUSIA 30 TAHUN DAN SAYA KERAP ONANI , SAYA KADANG ONANI SEBANYAK 4 @ 5 SEHARI KADANG LEBIH APA PERLU SAYA BUAT ?

  137. syah204 berkata:

    macamna nak bagi lancap best?

  138. aq berkata:

    q sering beronani apakah hal itu mnimbulkaan mzalah yg sangat besar

  139. UstazJakim berkata:

    Bismillah….
    Assalammualaikum…
    Maaf ana tumpang lalu. Ada ketikanya lelaki atau wanita terpaksa melakukan onani bagi mengelakkan kepada perkara yang lebih buruk. contoh berzina misalnya. Tetapi itu semua bukannya boleh dijadikan alasan. Penuhilah masa dengan perkara atau aktiviti berfaedah. Mendalamai ilmu-ilmu, terutamanya pengetahuan agama yang kita masih lemah, membaca artikal yang berfaedah atau lain-lain. Manusia yang bijak adalah manusia yang memenuhi masanya bukan membosankan dirinnya. Jadi, jalan sudah ada, pilihlah yang terbaik. Itu saja cara bagi mengelak perkara yang buruk pada diri. Ingat, syaitan dan nafsu penuh dengan tipu daya.

  140. chung berkata:

    masalah saya ialah zakar saya terpancut air mani mimpi basah,kadang-kadang dan juga selalu mimpi basah terpancut air mani,walaupun saya tak beronani,adakah itu normal atau sebaliknya.saya selalu mimpi basah berunsur seks ,perempuan jadi terpancut air mani.adakah selalu terpancut air mani,bahaya tak
    ada apa kesan sampingan atau boleh menyebabkan mati pucuk tak.dulu saya tak beronani,memang saya tak mimpi basah ,langsung ,sekali pun tak ada,,,,,tengok gambar video lucah pun tak boleh terpancut air mani,
    tetapi pada masa umur saya 18 tahun, saya mula beronani,tapi masalahnya setelah saya beronani,boleh dikatakan tiap-tiap malam terpancut air mani,sampai tengok gambar video lucah pun boleh terpancut,bercakap dengan perempuan di telefon pun boleh terpancut,adakah zakar saya sensitif sangat atau zakar saya mempunyai masalah.
    masalah ini sudah menyinggung saya selama 10 tahun,apa yang patut saya buat,tengok gambar video lucah,tengok perempuan buah dada,cakap dengan perempuan di talian telefon pun boleh terpancut,dulu memang tak boleh terpancut,tetapi selepas saya melakukan petama kali melancap..
    sekarang umur saya 30 tahun,,masih bujang,ingin tahun apa yang saya patut lakukan,tapi sekarang saya juga selalu mimpi basah,ada selalu mimpi basah ,,walaupun tak berunsur seks,pun boleh terpancut air mani,adakah penyakit serius,,,adakah semua lelaki memang boleh mimpi basah,atau sebaliknya,
    sekarang saya tengok gambar video lucah,,seluar dalam saya mesti ada air mani terpancut,,,,,dulu masa tak melancap,,memang semua tidak takkan terjadi,,mimpi basah,tengok gambar bluefilm,bercakap dengan perempuan,tengok buah dada,tengok perempuan,semua ini takkan berlaku,,,tapi setelah saya mula melancap,maka terpancut air mani ,sering terjadi,dan saya amat takut dan di fikiran saya memang menyakitkan.adakah itu normal,,,,,
    saya memang menyesal kerana telah melancap,,tetapi sekarang saya dapati zakar saya tak kuat seperti dulu,,,,kaki lenguh sangat,stamina dan kesihatan saya tak macam dulu.ada apa cara patut saya lakukan?
    saya taksub dengan beronani,,,,,suka melancap,,
    pada waktu malam,,,masa saya bersendirian,,,adakah saya sakit jiwa atau digelar sebagai penagih onani,,,,,,,sekarang saya ada beronani juga,tapi kadang-kadang,,tak macam dulu selalu onani…
    yang paling penting ialah saya mahu mimpi basah saya tak ada langsung waktu saya tidur,,,,,sesiapa boleh bantu saya tentang perkara tersebut. saya dapati saya banyak melancap,menyebabkan saya kurang yakin pada diri sendiri,rendah diri pada diri sendiri,,,adakah itu simptom….
    macam mana in
    i,,,,,saya takut nak keluar kerja outstation,
    bos panggil saya keluar outstation,saya takut terkeluar air mani,mimpi basah,takut rakan sekerja nampak saya mempunyai simptom sebegitu,,saya pun takut nak tinggal bersama,kawan rumah,saudara-marah rumah,,adik-beradik rumah,,takut ada mimpi basah waktu malam,,,,takut mereka nampak saya terkeluar air mani ,,malulah saya.,.,………
    nak tanya,adakah mimpi basah itu memang normal bagi semua lelaki,,atau tidak,,,,,,,,sudah lama tersimpan di fikiran saya..ingin tahu……
    apa yang patut saya buat,,,,,,,,boleh sesiapa di laman web ini bantu,,apa yang saya patut buat,,,,,,,,,,,,,
    masalah saya ialah cepat terpancut,,selalu mimpi basah,,selalu
    berkhayal dengan perempuan berunsur sex,,,,,,,,,,,masa kerja ,,tidur,,makan,pun suka berkhayal dengan sex,,perempuan,,
    HARAP MASALAH YANG DAPAT DIATASI,,,,,,,,HARAP SEMUA BANTUAN ANDA………….

    \

  141. chung berkata:

    adakah selalu onani boleh menyebabkan mata saya kabur,
    sekarang mata saya kabur,seperti ada habuk ,,cacing macam sperma di kedua-dua mata saya,,adakah benar tersebut tentang ini.

  142. chung berkata:

    sekarang saya masih bujang,saya takut kalau satu hari saya kahwin,saya takut tak tahan di katil bersama isteri,,,,,,takut masa berjimak,,,,,,,masa bersetubuh sex,,tak tahan,, cepat terpancut,,
    air mani,,,,,,,,,,adakah itu boleh terjadi,,saya selalu onani,,tak pernah buat sex dengan perempuan,,sekali pun tak ada,,,,,kalau saya satu hari di katil,,buat sex,,,,,,,,,,,,adakah saya cepat terpancut,,atau …….
    adakah guna kondom boleh melambatkan pancutan air mani,,,
    atau tidak,,,,,,,……….menggunakannya,,,,,,,,,,,,,,,,,
    adakah itu psikologi saya ,,,,atau tidak………….
    HARAP-HARAP ADA PIHAK YANG BOLEH BANTU SAYA.

  143. onanimous berkata:

    pesan aku kt korang jgn la onani atau zina..tentang cpt pancut tu bkn masalah tp bile korang dh kawin nafsu kt bini kurang atau lebih parah xde lgsung..hbngan intim jd dingin n hambar..korang akn menderita

  144. pelancap tegar berkata:

    aku mula lancap dari umo 10 taun, skang dah 27.. dah 17 taun melancap kadang2 sampai bengkak kote aku. org ckp kalau ada taik lalat kat kote tu makna kuat seks, kat kote aku ada la 5,6 bijik taik lalat. mmg susah nak benti tp aku dah slow2 pada dlu. aku dlu bijak tp sebab slalu lancap kot aku jadi cepat lupa. semua ni sbb membe aku tunjuk gambar lucah kat aku tp aku tak salahkan dia, aku yg lemah semangat tak tahan ngn godaan nafsu. cuma nasib baik aku tak tak pernah buat seks dgn prempuan walaupon nafsu kuat…

  145. nak insaf berkata:

    aq..mula melancap…umo 12 thun xslah…skunk da 21 thun…9 thun daa…..aq byk baca forum2 sal onani…NAK SANGAT stop..tp ketagihan xdpt nk kawal..plg lama aq pnah xmelancap…3 bulan…pas tu perasaan teringin nak melancap…aq start blek smpai skunk…dulu aq terok…sehari 3x..pastu aq kurang kan..3 hari sekali…then aq kurang lagi seminggu 3x..pastu cbe kurang…2mggu sekali..aq cbe limitkan ke sebulan sekali…tp xdpt daaa…kadang2 pas 2 mggu melancap blek…aq tawu ni salah satu mslh psikologi..aq cbe nk stop…tp xdapat…kekadang aq stress gila coz xdpt nk stop…da kering idea da…hurmmmm

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 350 other followers

%d bloggers like this: