Persediaan menghadapi malam pertama

Malam pertama, adalah waktu yang amat menegangkan bagi pasangan pengantin. Bagi wanita, ketegangan itu kadangkala berlipat kali ganda. Berikut ada beberapa tips yang boleh dikongsi bersama.

1) Bau badan – Ingat, sebelum memasuki malam pertama, anda dan suami seharian bergerak, melayan tetamu serta saudara mara yang hadir, berulangkali menukar pakaian berpeluh dan penat. Untuk itu sebelum tidur, cubalah untuk mandi. Pakailah wangian yang lembut supaya rasa ghairah tidak padam apabila mencium bau badan anda.


Seks Hebat. Keterangan lanjut, sila klik sini.

2) Bau mulut - Cuba anda bayangkan, apa yang akan anda lakukan, ketika ingin mencium bibir pasangan anda, anda dapati udara yang anda sedut ‘berbau’ petai. Tentu ghairah anda hilang bukan..? Kerana itu hindarilah kemungkinan ini dengan mempersiapkan diri. Penyelesaiannya, pastikan anda memberus gigi sebelum ke kamar dan kalau boleh selalu menyediakan pepermint di tempat tidur.

3) Tergesa-gesa -
Tergesa-gesa merupakan ‘penyakit’ paling umum. Ingin cepat sehingga langsung ke acara kemuncak. Maklumlah makanan baru, halal lagi! Tapi ingat anda harus bersabar. Sebaik-baiknya kedua-dua bertenang kerana seks dengan dengan tenang itu lebih nikmat. Tergesa-gesa kadangkala boleh mendatangkan mudarat, rasa nikmat ‘kerjasama’ mungkin payah untuk dicapai dan juga ia mungkin boleh menyakitkan. Misalnya anda belum begitu terangsang dan suami ingin terus ‘menembak’ hasilnya boleh mengecewakan.

SETELAH tiga tips kecil menghadapi saat ‘pemanasan’ di malam pertama. Berikut adalah beberapa tips saat ‘bertempur’. Bacalah dengan teliti agar malam pertama anda menjadi kenangan yang tak dapat dilupakan.

1) Padamkan kekasaran – Jangan hanya berserah. Sekiranya anda rasa disakiti berterus teranglah dengan suami tetapi gunakan nada yang lembut supaya dia tidak tersinggung. Sekiranya ingin sama-sama menikmati keseronokan, bimbinglah suami anda ke ‘daerah-daerah’ yang boleh menambahkan ghairah. Anda juga boleh memainkan peranan dengan lebih aktif, dengan cara menuntun tangannya mengarahkan ke bahagian yang anda sukai.

2) Singkirkan rasa sakit – Kebanyakan wanita sering merasa sakit pada organ seksnya ketika berhubungan intim buat pertama kalinya. Hilangkan perasaan takut sebaliknya fikirkan perkara yang indah-indah ketika bersama suami. Perlu juga diketahui bahawa penyebab kurangnya cairan lubrikasi ialah stress, pengambilan ubat-ubatan dan penggunaan alat kontraseptif. Bila hal ini terjadi, minta suami supaya memanjangkan pemanasan sambil melihat apakah anda sudah bersedia untuk memulainya sekali kembali. Cara lain ialah dengan menggunakan cairan lubrikasi.

3) Beri dorongan pada suami – Bukan semua suami berjaya melalui malam pertama mereka dengan jayanya. Sesetengah daripada mereka akan tewas sebelum waktunya. Tapi jangan bimbang, ia munkin kerana stress dan kurangnya pengalaman. Selain kurangnya pengalaman dan stress, minuman beralkohol serta ubat-ubatan juga boleh menjadikan lelaki kurang ‘perkasa’. Maka pujuklah suami agar dia hilang rasa kecewanya sambil mengelus tubuhnya terutama daerah sensitif untuk menunjukkan rasa sayang dan keinginan anda terhadapnya. Katakan padanya kita boleh cuba lagi malam berikutnya.

4) Jangan pura-pura klimaks – Ramai wanita yang tidak ingin mengecewakan suaminya sering berpura-pura orgasme. Jangan lakukan hal itu kerana ia boleh membahayakan perhubungan anda. Memang ramai wanita yang agak sukar mencapai klimaks walaupun pasangannya sudah melakukan stimulasi sebaik mungkin pada daerah sensitifnya. Anda tak perlu malu untuk mengatakan padanya. Mungkin anda boleh memberi cadangan mengenai cara yang anda sukai dan memainkan peranan yang aktif juga. Jadikan aktiviti seks ini sebagai sesuatu yang menyenangkan bukannya membebankan anda.

BAGAIMANA? Tidak sukarkan menghadapi malam pertama? Mungkin tips ini boleh mengurangkan sedikit debaran di dada. Selamat mencuba dan semoga berbahagia sehingga ke akhir hayat.


Rahsia Malam Pengantin. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Rahsia Malam Pertama. Keterangan lanjut, sila klik sini.

32 Responses to Persediaan menghadapi malam pertama

  1. irwan007 berkata:

    artikel yang sangat menarik bg yang bakal berkahwin tu..

  2. weldan berkata:

    manyak pengalaman neh. huahua

  3. dearhaniey berkata:

    well weldan, this is not my experience lah..i lom kawin..but this is only an article that i copy somewhere..juz for sharing and my personal collection and preparation..kah! kah!

  4. Arie berkata:

    Boleh juga, paling tidak bisa buat persiapan ntar kalo dah saatnya tiba…..

  5. biarlah rahsia berkata:

    hui rmai btl respon org laki….hehheh….ye..kkdg membaca blh menbantu kita dlm sehari-hari….so slmt mencuba pd yang akan kawin,sudah berkawin (sorry lum kawin lagi)

  6. Yasz berkata:

    nice tips..

  7. dang setia berkata:

    hehehe…tips bergune ni…emmm…cam takut pun ade…

  8. rohaidi berkata:

    baguih benar, gue nk kawin dah ni,
    tp kalu suami je yang amalkan tips ni si isterinya wat tak tahu jee..

  9. cikgudesmond_ berkata:

    errmmmmmmmmm nice article..i already copy paste this article for my future ‘first nite’ with Juanah.i like it and she’s my taste….so sweet yummy!!

  10. kerengga berkata:

    malam pertama..masuk bilik,keluar bilik air,naik katil…abis semau tip hilang…..

  11. julia berkata:

    boleh bagi pengajaran yang berguna kepada yang belum berkahwin tapi orang sekarang nie semu dah pandai… tak payah bagi tips..

  12. boy berkata:

    aleh skang ni smau dh pandai ppuan ke laki ke same je,masing dh ada pengalamam yg hebat maklum la dh kwin nikah je blum lg

  13. boy lion DRI berkata:

    jgn kecewa kalo pasangan masing2 x ada dara dan teruna wawawawawaw

  14. lynn berkata:

    tp fair la kn klu laki dh x truna dpt istri x de dra lg…

    • lan berkata:

      tp sy teruna dpt bini x ada dara pe cita,mlm ptama sy xada nikmat langsung tp sygkn bini punya pasal sy senyapkn huhuhuu

  15. lynn berkata:

    mybe u kne mandrem r 2.hehehehe…i ni dara lg tp stiap kali i knl gan lelaki sume dh x trune.siap mgaku lg taw.x fair r kn..

  16. bb_gurlz berkata:

    “mlm pertama” x semestinye mlm pertama akad nikah..bleh jd mlm ke2, seminggu @ lbih..
    yg pnting jgn gelojoh..relax jer..
    biar dua2 dah bersedia..kalu si isteri takut, si suami mainkan peranan belai isteri..kdg2 belaian tgn suami nie bleh hilang kan segala kekalutan n kegusaran yg muncul..

  17. Cotomatena... berkata:

    Betul ke bb_gurlz ckp ni,..
    Belaian tangan suami dapat menenangkan isteri???

  18. i'm boy berkata:

    malam pertama????? bagi saya ia memang detik paling mendebarkan bagi setiap lelaki yang bergelar ‘suami’ tp ia juga detik2 yg dinanti2 kan seumur hidup.. jadi, lakukan lah ‘ia’ dengan selamat dan berdedikasi tinggi..
    semoga berjaya kepada pasangan yg bakal melalui ‘detik manis’ tersebut.. amin…………….

  19. puyu berkata:

    mlm pertama mlm yg memang ditunggu2 olh suami mahupun isteri…mlm tu ade debar, gemuruh, takut dan mcm2 lg.apa pun selamat mencuba kpd semua pasangan yg akan mendirikan masjid…amin Aku dah lalui nye.. biase je..

  20. mx-+ berkata:

    alah ape ado keistemewaan nye biase aje..sakit..letih..aje..

  21. Humaira berkata:

    Xde apa y plik pun,wak biasa je..i untng coz dpt y teruna lg n i pun masih dara..i dh lalui semua tu tp bukan mlm pertama,i dpt lalui mlm ke2 coz i bru hbs period..pastu terus pregnant,subur org tua2 kata..huhu..pada teruna n dara,lalui lah semua ini dengan sempurna kerana anda akan dapat lihat keajaiban y Tuhan ciptakan untuk hambaNYA..

  22. lexa berkata:

    lerr,,takutnyer…huhuhu…seram pwun ada..tapi thanks for tips..

  23. canteq berkata:

    semua lelaki akan tahu ke orang pmpuan yg tak ade dara ni?

    • zorro berkata:

      Ya, sbb nnti mak mentua buat checking skali

      • Dilemma berkata:

        hahahaha… abg zorro?? notti ye… isshh.. jangan le dok takutkan si canteq tuh.. ciaann dia… tang bab2 ada dara or takde nih..adalah sesuatu yg agak subjektif.. kita tak boleh nak judge seseorang tu baik atau tidak hanya berpandukan status ada atau tidak. Sbg cthnya, skrg ni kalau pompuan yg aktif sukan.. pon boleh hilang gak..

        psstt: moral of the story, carilah bini yg bukan org sport. hehehe..

  24. Ainul berkata:

    dara atau tidak tak penting dalam melayari alam rumttg,tolak ansur dan sefahaman yg plg ptg.selamt menempuh dunia baru…….

  25. pengantin takut berkata:

    huhuhuhhu..sy dah dkt 5bln kawin tp bru buat seks 1x tp tu pn x masuk abis..takut sakit je,fkiran x tenang..cmana la?..

  26. flower berkata:

    mcm ane cra orang islm panct

  27. iskandar berkata:

    aku x paham soalan ko flower?.ko nak tanye apa ni?

  28. damia berkata:

    nak tanye….sy akan kawen…tpi konfius…kemaluan/anu kite ade bula ari-ari kan…utk bersetubuh…kte perlu cukur ke???sebb lpas cukur akan jd kasar ..x menganggu ke proses bersetubuh tuh….tolong bg penjelasan

  29. jejaka fana berkata:

    dania .. actually shaving benda tu la bagi lagi smooth everything ….

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 343 other followers

%d bloggers like this: